Jag funderar på att skaffa Nordic Choice Club Mastercard. Kommer aldrig riktigt upp i guld i bonusprogrammet, men skulle bli det med de två extra nätterna man får per månad med kreditkortet.
Det bästa borde vara att ha kortet ungefär som mitt medlemsår vilket är sommar-sommar.
Är det något att tänka på innan man skaffar det? Någon kampanj eller rabattkod som jag skulle kunna utnyttja?
Som
@Erik M skriver kör de kampanjer lite då och då som ger guld direkt. Stående är väl att man får 10.000p efter att ha gjort 1 eller om det är 3 köp på kortet.
Finns ingen inbjudan eller dylikt, så det är bara att signa upp själva.
Traditionsenligt kör de dubbla poäng juli och december på kortet:
- 20p/100 (vanligtvis 10p/100kr) för köp i SEK
- 40p/100 (vanligtvis 20p/100kr) för köp i utländsk valuta
- 90p /100 (vanligtvis 30p/100kr) för köp på Nordic Choice hotell (gäller även restauranger på hotellen), i deras app och deras hemsida
Det bästa man kan göra för att inte missa att man använder kortet varje månad är att sätta en månadsprenumeration på kortet, själv har jag min djurförsäkring som dras varje månad. På det sättet kommer det alltid in 2 kvalificerade nätter varje månad.
Första året är ju gratis årsavgift och man kan ju köpa något för typ 1kr på kortet och få 10000p, vilket man kan använda till en natt på Comfort Arlanda där ref-pris (utan mecenat, kampanjer, etc) är 1500kr. Extremt förmånligt.