Senaste nytt

Någon aktiv Marriott status match / status match challenge

TP12

Medlem
Har f.n. Bonvoy Gold men skulle vilja uppnå Platinum för att ha lounge access under en kommande vistelse.

Tidigare i år (med start förra året) så hade Marriott en status match challenge där man under challenge perioden (90 dagar) fick den status man matchade sig mot. Om man var Diamond hos Hilton så matchades man till Platium hos Marriott.

Som det är nu så ser jag att det bara finns challenges (dvs. man får inte status förrän challenge är uppfylld).

Ser dock att vissa sidor säljer tex. platinum status som varar i 90 dagar och kan bli förlängt efter visst antal stays under dessa 90 dagar. Detta tyder på att det fortfarande finns någon form av status match challenge eller liknande.

Någon som har sett något aktivt status match challenge-erbjudande (är inte superintresserad att betala de som säljer detta även om det är förhållandevis billigt)?
 

Renato

Medlem
Väldigt intressant, synd att det blev inget svar.

Hade gärna gjort en status match. Finns det någon aktiv challenge hos Marriott? :)
 
Skrev med Marriott Bonvoy på Twitter igår och fråga om Status match. De svara att Status Challenge finns, 8 nätter för Gold och 16 nätter för Platinum. Man behöver minst 1 natt på kontot senaste 24 månaderna för att få igenom Status Challenge.
 

Renato

Medlem
Skrev med Marriott Bonvoy på Twitter igår och fråga om Status match. De svara att Status Challenge finns, 8 nätter för Gold och 16 nätter för Platinum. Man behöver minst 1 natt på kontot senaste 24 månaderna för att få igenom Status Challenge.

Tack för infot men jag är inte med helt 100%
Då jag ej har gjort en status challenge förut.

16 nätter minimum på min HHD te.x och minst 1 natt hos Marriott eller menar du tvärtom
 

TP12

Medlem
Skrev med Marriott Bonvoy på Twitter igår och fråga om Status match. De svara att Status Challenge finns, 8 nätter för Gold och 16 nätter för Platinum. Man behöver minst 1 natt på kontot senaste 24 månaderna för att få igenom Status Challenge.

Tack, men är det inte samma som jag nämner mindre specifikt i trådstarten dvs. man får inte status förrän challenge är uppfylld?

Eller är det med statusmatch liknande det som vissa säljer på ebay och taobao?
 

Protein48

Medlem
Tack för infot men jag är inte med helt 100%
Då jag ej har gjort en status challenge förut.

16 nätter minimum på min HHD te.x och minst 1 natt hos Marriott eller menar du tvärtom
För att överhuvudtaget få en challenge hos Marriott behöver du ha haft minst en betald natt inom Mariott/Bonvoy de senaste 24 månaderna och när du sedan har fått bekräftad challenge behöver du bo minst 16 nätter inom 90 dagar för att erhålla Platinum.
 

Renato

Medlem
För att överhuvudtaget få en challenge hos Marriott behöver du ha haft minst en betald natt inom Mariott/Bonvoy de senaste 24 månaderna och när du sedan har fått bekräftad challenge behöver du bo minst 16 nätter inom 90 dagar för att erhålla Platinum.

Okej nice, kommer nog satsa på det till nästa semester för jag bli HHD nu men känns som att platinum är bättre hos Marriott.
 

JacobGBG

Medlem
Jag funderar på att göra en Platinum challenge då den är tillgänglig för året på Bonvoy (se T&C nedan).

Vad skulle ni värdera Platinum till? Jag har räknat på att jag i challenge-perioden kan skaka fram 11 nätter på jobbet så måste fylla på med 5st i mattress run för egen penning för tot ca 5000:-. Det ligger lite och väger om jag känner att det är värt priset.

T&C:
  • This Promotion is for existing Members of the Marriott Bonvoy®.
  • Registration is required to participate.
  • Registration can only occur once between January 1, 2022 and December 31, 2023. (Updated August 25, 2022)
  • There is no retroactive earning for the Platinum Elite Status Challenge. The earning date begins the day of registration. Credit towards offer cannot be given for past stays.
  • Existing Marriott Bonvoy® Members with Base Membership, Silver Elite or Gold Elite status are eligible for this Promotion; Members at Platinum Elite or higher are ineligible for this offer.
  • Upon making 16 Qualifying Paid Nights within 90 days of date of registration, participant will receive Marriott Bonvoy® Platinum Elite Status for up to one year, based on their loyalty program affiliation. After the first year, Platinum Elite Status will be retained by staying the required number of Qualifying Nights under the terms of the Marriott Bonvoy® program.
  • Paid Nights at a Qualifying Rate count towards the Promotion. Nights spent while redeeming an Award are ineligible and do not count towards the Promotion.
  • If Member does not make 16 Qualifying Paid Nights within 90 days of their date of registration, Member will achieve the Membership Level which corresponds to number of nights Stayed: Member tier for 0-9 nights Stayed, Silver Elite tier for 10-24 nights stayed and Gold Elite tier for 25 – 49 nights stayed.
  • Nights Stayed prior to enrollment are not eligible for this offer.
  • A 'Stay' is defined as consecutive nights spent at the same Hotel, regardless of Check-In/Check-Out activity.
  • Credit toward this Promotion is given for Night Stays with participating Marriott Bonvoy® Hotels which occur within the earning period.
  • All brands participate for promotion credit except:
  • Only one Room per night per hotel is counted toward a Member's nights.
  • Elite Benefits vary by brands and based on availability.
  • Offer is non-transferable. Offer is valid for one-time use. This Promotion is subject to modification, cancellation, or limitation at Marriott's discretion, with or without notice.
  • A Member can only register for this Promotion or Platinum Elite Status Challenge once between January 1, 2022 and December 31, 2023. A Member cannot register for both Promotions or switch between the Gold Elite and Platinum Elite Status Challenges during the Promotion period.
 

mha321

Medlem
Jag funderar på att göra en Platinum challenge då den är tillgänglig för året på Bonvoy (se T&C nedan).

Vad skulle ni värdera Platinum till? Jag har räknat på att jag i challenge-perioden kan skaka fram 11 nätter på jobbet så måste fylla på med 5st i mattress run för egen penning för tot ca 5000:-. Det ligger lite och väger om jag känner att det är värt priset.

T&C:

Svårt att sätta en siffra på, det beror på hur mycket du reser och vad du använder...

Platinum är generellt bra skulle jag säga. Frukost och lounge så länge du bor på full-service hotell är oftast bra, åtminstone utanför Nordamerika. I Nordamerika lite mer varierande kvalitet. 50% extra intjäning är konsekvent bra. Garanterad late check out är bra I teorin, om man har sådant rese mönster - men ganska många hotell förstår inte vad "garanterad" betyder. Uppgraderingar brukar vara bra, däremot är "including select suite" extremt ovanligt.

Generellt gäller att alla förmåner på hotellen är bättre utanför USA där "alla" har platinum med kreditkort.
 
Toppen