Senaste nytt

När gäller CC Best Rate Guaranteed?

jsn

Medlem
Som jag förstår så gäller den om jag inom 24h efter min bokning på deras hemsida hittar (och anmäler) ett bättre pris via en öppen hotellbokningssajt eller liknande(?)
Men gäller garantin på de hotellerbjudanden jag får när jag bokar SASresor och SAS skickar ut erbjudande att boka rabatterade hotellvistelser? Ebjudandena kommer via Hotels.com så det är ju en öppen hotellbokningssajt, men erbjudandet är ju riktat mot mig personligen...
Jag tittar på en hotellbokning i Chicago i mitten på mars, och SAS erbjudande ligger ~30% lägre än CCs motsvarande pris på samma rumstyp på samma hotell - kan jag här hävda BRG?

Funkar det om du går in på hotels.com och bokar direkt, eller funkar det bara om du går via länken från SAS?

Om det bara funkar via länken från SAS är det knappast att se som ett öppet erbjudande, och då kommer du nog inte få igenom någon BRG.

• Gilla
Reactions: jsn
Tack för svar!

Ja, jag hittar motsvarande(ish) deal där.

Dock blir jag lite nojjig, när jag kontaktade Carlsonrezidor customercare (se citat längst ner) så säger de att allt måste vara samma-lika, inkl T&C, och här skiljer det sig lite... Hotels.com är fritt avbokningsbar fram till 48h innan check-in samt ingen förskottsbetalning medans Radisson på sin egen sida kräver pengar vid bokning samt ingen refund vid ev avbokning.

Samtidigt kräver CC att man har en giltig bokning innan man gör en BRG-claim.

Så jag gissar frågan kommer ner till: Vad är oddsen för att en BRG går igenom. Vågar man boka en vistelse på hotellets hemsida, hävda BRG, och riskera att betala en "massa" extra pengar "i onödan" eller skall man sitta nöjd med SAS erbjudande och missa CC-poäng resp "lite" pengar resp potentiell recognition då jag statusmatchat till CCG?

Dear JSN,

Thank you for taking the time to write and being a Club Carlson Gold member!

Please go to to Radisson Best Rates Guaranteed and read the T/C and the FAQ.

Any booking submitted has to have been made online on a brand website (not 3rd party) in order to be eligible for review, but we cannot advise if a rate will qualify without the claim being submitted and review done with screen shots of both sites to ensure they are the same (same dates, same hotel, same number of adults and children same cancel policy, same room type, number of adults, etc.)

I appreciate the opportunity to assist you. If I have not met all of your needs, please let me know.

Regards,

Last edited:
Så jag gissar frågan kommer ner till: Vad är oddsen för att en BRG går igenom. Vågar man boka en vistelse på hotellets hemsida, hävda BRG, och riskera att betala en "massa" extra pengar "i onödan" eller skall man sitta nöjd med SAS erbjudande och missa CC-poäng resp "lite" pengar resp potentiell recognition då jag statusmatchat till CCG?
Jag skulle personligen aldrig köra BRG med en rate som inte är avbokningsbar. Just Club Carlson har jag riktigt usla erfarenheter ifrån vad gäller BRG - de är skickliga på att slingra sig.

• Gilla
Reactions: jsn
Tack för svar!

Ja, jag hittar motsvarande(ish) deal där.

Dock blir jag lite nojjig, när jag kontaktade Carlsonrezidor customercare (se citat längst ner) så säger de att allt måste vara samma-lika, inkl T&C, och här skiljer det sig lite... Hotels.com är fritt avbokningsbar fram till 48h innan check-in samt ingen förskottsbetalning medans Radisson på sin egen sida kräver pengar vid bokning samt ingen refund vid ev avbokning.

Samtidigt kräver CC att man har en giltig bokning innan man gör en BRG-claim.

Dear JSN,

Thank you for taking the time to write and being a Club Carlson Gold member!

Please go to to Radisson Best Rates Guaranteed and read the T/C and the FAQ.

Any booking submitted has to have been made online on a brand website (not 3rd party) in order to be eligible for review, but we cannot advise if a rate will qualify without the claim being submitted and review done with screen shots of both sites to ensure they are the same (same dates, same hotel, same number of adults and children same cancel policy, same room type, number of adults, etc.)

I appreciate the opportunity to assist you. If I have not met all of your needs, please let me know.

Regards,

Det där kommer de att tvärneka, eftersom avbokningsvillkoren är annorlunda. Spelar ingen roll att de är förmånliga åt "rätt" håll, de måste vara samma,

Toppen