Senaste nytt

Multicity med Lufthansa

ymmot123

Medlem
När jag söker got - CEB alternativt fra CEB får man aldrig upp några alternativ .
Något förslag på hur man kan söka utan att det går åt extra poäng ?

Alternativet är got - seoul + seoul - CEB Separat. Men då går det alltså åt fler poäng.

Jag vet inte om jag förstår frågan alls:
1. Du vill åka Göteborg (GOT) till Cebu (CBU) men på något sätt är Seoul (ICN) involverat?
2. Jag tror, men svårtolkat, att du vill betala med poäng/miles?
3. Om ja på fråga 2, vilket program? Tråden ligger i Lufthansa/Miles & More delforum så jag antar det gäller Miles & More?

Vi behöver lite mer information för att kunna hjälpa till. Ingen av oss besitter varken telepatiska förmågor eller en spåkula :D

CEB är Cebu i Filippinerna och varken Lufthansa eller Lufthansagruppen flyger dit själva.
Vad jag kunde se från ExpertFlyer, det verkar som att Lufthansa inte har någon codeshare flight till Cebu heller.

Det är kanske därför de inte visar något pris på webbsidan när du söker priset till Cebu?

I sista meningen nämns poäng och eftersom tråden ligger i Lufthansa-underforumet tolkar jag det som att det handlar om en Miles & More-award. Gissningsvis har trådskaparen hittat lediga platser på Göteborg-Seoul och Seoul-Cebu separat, men för en genomgående biljett vill Miles & More ta extra betalt i miles och detta undrar trådskaparen om det går att undvika.

CEB är Cebu i Filippinerna och varken Lufthansa eller Lufthansagruppen flyger dit själva.
Troligtvis handlar det om en Miles & More-award och inom Star Alliance flyger Asiana och EVA Air till Cebu. SilkAir (ej Star Alliance) flyger också dit, men troligtvis är det endast bokningsbart Singapore Airlines Krisflyer-miles.

I sista meningen nämns poäng och eftersom tråden ligger i Lufthansa-underforumet tolkar jag det som att det handlar om en Miles & More-award. Gissningsvis har trådskaparen hittat lediga platser på Göteborg-Seoul och Seoul-Cebu separat, men för en genomgående biljett vill Miles & More ta extra betalt i miles och detta undrar trådskaparen om det går att undvika.
Aha, i så fall är det kört.

Miles & More har en award så kallad "3 region award" och så fort man flyger via en tredjezon så blir det 3 region award.
Eftersom varken Singapore Airlines eller THAI flyger till Cebu, blir det flyg till Manila (eller någon annanstans) sedan köpa en separat biljett till Cebu, ifall @ymmot123 vill boka bonusresan som Europa-Sydostasien award.

Toppen