Senaste nytt

MTR Express högst rankad i tågbolagsmätning

Det är märkligt hur olika man kan tycka. Själv har jag varit mest missnöjd med MTR. Kanske beror det på vilka referensramar man har? Är det kunder som jagar billigast möjliga resa så förstår jag.

Det är samma fenomen som när lågbudgethotellen och vandrarhemmen på hotellbokningssajterna får bättre betyg än lyxhotellen för att de har helt andra kunder med helt andta krav. Blir bara fånigt att ens göra en jämförelse.

Bra ombordservice, champagne, fräscha tåg, och EuroBonus-poäng. En välbehövlig uppstickare. SJ är ok, men behöver bli bättre.

Det är inte alls samma komfort på MTR express som på exempelvis x2000. Alla stolar är 2+2 och det är exakt samma komfort på motsvarande 1a klass (plus) som 2:a klass. När SJ sätter in de nyrenoverade x2000-vagnarna så kommer den produkten att vara överlägsen hårdvarumässigt.

Det är inte alls samma komfort på MTR express som på exempelvis x2000. Alla stolar är 2+2 och det är exakt samma komfort på motsvarande 1a klass (plus) som 2:a klass. När SJ sätter in de nyrenoverade x2000-vagnarna så kommer den produkten att vara överlägsen hårdvarumässigt.
Håller med ang MTR! Men, rätta mig gärna om jag har fel, skulle inte de nyrenoverade SJ2000 få 2+2 i första klass också?

Håller med ang MTR! Men, rätta mig gärna om jag har fel, skulle inte de nyrenoverade SJ2000 få 2+2 i första klass också?
Nej 2+1 i första klass. Den gamla hårdvaran är förresten redan nu överlägsnen MTR Express. Ska du åka någorlunda komfortabelt i MTR så får du köpa grannstolen också och då kostar det mer än med SJ.

Last edited:
Toppen