Verkar som jag hamnat i en "glitch in the matrix" eller iallafall mellan SAS och LH StarAllianceuppgraderingssystemet.
Den 24 augusti köpte en uppgradering på Lufthansa för 35000 eurobonuspoäng.
Köpet gick igenom och poängen drogs (jag ser dem i min Eurobonus-historik) men när jag nu checkat in på LH web så är jag fortfarande ekonomi.
Ringer Eurobonus-kundtjänsten som glatt meddelar att "jo, jag är uppgraderad" och hänvisar till Lufthansa. +46770727727
Ringer Lufthansa-kundtjänsten som säger "upgrade has been rejected" och hänvisar tillbaka till SAS.
+46851761589
Tyvärr tror jag Lufthansa har rätt, se bild: Jag har inte fått något certifikatnummer och inte heller något email, så jag har haft mina tvivel som nu besannats.
Oddsen att få en uppgradering verkar mycket små, men det vore ju trevligt att åtminstone få tillbaka poängen som försvann i tomma intet.
Vad skulle ni gjort i min situation?
Vad är ert track record på Eurobonus-StarAlliance-uppgraderingar?
Den 24 augusti köpte en uppgradering på Lufthansa för 35000 eurobonuspoäng.
Köpet gick igenom och poängen drogs (jag ser dem i min Eurobonus-historik) men när jag nu checkat in på LH web så är jag fortfarande ekonomi.
Ringer Eurobonus-kundtjänsten som glatt meddelar att "jo, jag är uppgraderad" och hänvisar till Lufthansa. +46770727727
Ringer Lufthansa-kundtjänsten som säger "upgrade has been rejected" och hänvisar tillbaka till SAS.
+46851761589
Tyvärr tror jag Lufthansa har rätt, se bild: Jag har inte fått något certifikatnummer och inte heller något email, så jag har haft mina tvivel som nu besannats.
Oddsen att få en uppgradering verkar mycket små, men det vore ju trevligt att åtminstone få tillbaka poängen som försvann i tomma intet.
Vad skulle ni gjort i min situation?
Vad är ert track record på Eurobonus-StarAlliance-uppgraderingar?