Senaste nytt

Missar anslutning pga försenad flyg

Hej och Glad midsommar!
Jag är nästan säker på att alla firar midsommarafton just nu och ingen läser forumet men jag är så desperat och tänkte testa och be om hjälp.
Jag undrar om det finns någon har som kan ge oss tips om vad vi kan göra?
Vi har köpt en poängresa Köpenhamn - Frankfurt - Istanbul - Bali - Istanbul- Frankfurt- Köpenhamn i business class. De 4 flygningar inom Europa utförs av Lufthansa, Istanbul-Bali-Istanbul utförs av Turkish airlines. Nu är vi på väg tillbaka och vi sitter fast i Istanbul. Flyget till Frankfurt (Lufthansa flyg) är försenat och vi hinner inte med nästa flyg från Frankfurt till Köpenhamn (Lufthansa med). Vet någon vad är det som gäller? Blir vi ombokade automatiskt Frankfurt-Köpenhamn till imorgon, får man ett hotellrum i Frankfurt, vem ska man ringa/kontakta osv?
Tack på förhand och jag ber om ursäkt att jag stör er just vid ett sådant tillfälle som midsommarafton!
 

marbe166

Medlem
Det är Lufthansas ansvar att boka om er och fixa eventuell övernattning. Om ni hittar en Lufthansadisk att prata med i Istanbul så gör det, ni kanske kan bli ombokade med ett Turkish direktflyg från Istanbul till Köpenhamn ikväll, om det finns. Annars sitt lugnt i båten och sök upp Lufthansa när ni kommer till Frankfurt.
 

Berglund

Medlem
Blir vi ombokade automatiskt Frankfurt-Köpenhamn till imorgon, får man ett hotellrum i Frankfurt, vem ska man ringa/kontakta osv?
Mest sannolikt blir ni ombokade per automatik. Skulle det, av någon anledning, inte ske - då gåt ni till närmaste Lufthansa Service/Transfer desk när ni kommer till Frankfurt. Det löser sig därifrån. Glad midsommar!
 
Tack för all hjälp! Nu känns det mycket lugnare för oss. Hoppas att vi kan även få en hotellövernattning på Lufthansas bekostnad med.
Glad midsommar på er och jag hoppas att ni kan få en bättre midsommar än vi

mvh
Johannes
 

marbe166

Medlem
Enligt flightradar24 så är maskinen som är planerad att flyga LH832 FRA-CPH ikväll just nu på väg till Madrid, med en försening på 1:45. Om de inte ändrar planeringen så lär LH832 också bli lite sen, tror jag. Men det kan bli tight ändå.
 
Toppen