Senaste nytt

Min första mileage run

Buffy

Medlem
Kvällen innan avfärd avslutades med att se straffläggningen mellan Schweiz och Frankrike och när den väl var slut och jag skulle sova kom känslan av resfeber krypande. Det var trots allt 16 månader sedan jag satt på ett plan.

Efter en snabb och smidig lämning på förskolan cyklade jag hem satte mig i bilen till Arlanda, knappt någon trafik och klockan 9.00 körde jag in på den bokade parkeringen. Jag tog den anvisade vägen mot terminal 5 och en vag pust av den så bekanta doften av flygbränsle gav mig en välbefinnande känsla. Strax var jag inne i terminalen. Det var ganska lugnt förutom den ringlade kön till check in för en kärra till Istanbul. Ingen kö igenom säkerhetskontrollen, dock en ovan och lite vilsen herre efter mig som måste glömt hur man gör när man ska gå igenom (väskan i handen och sedan la han den utan lådan på bandet). Jag bestämde mig för att skippa lounge to go påsen och gick upp till SAS loungen för en lite frukost och att kolla igenom mejlen. Jag tog en skål yoghurt, en macka och en kaffe och satte mig i den stora gruppen i mitten mot plattan.

I loungen träffade jag på @Johanna, @jerixon och @Mattias Holmén, vi alla skulle göra samma vända.

Boardingen var det gamla vanliga ”alla på en gång” men skönt för oss så hade de bytt kärra till en A320 neo och vi fyra från BC hade rad 1 & 2 själva.

Äntligen var det take off och jag fick den där härliga känslan (som jag nästan glömt) av att sitta på ett plan. Flighten gick snabbt och väl på marken i Visby passade vi på att fota några gripar som kom landandes efter oss. Efter en kö-lös säkerhetskontroll passade jag och Johanna på att testa konceptet Amex lounge to go och fick oss varsin macka med en Pepsi till. Strax var det dags att kliva på och crew hälsade välkomna men rörde inte en min över att vi fyra var tillbaka på samma platser. Flygningen hem gick lika snabbt det och vi fyra delade upp oss för olika typer av hemfärd. Snart var jag i bilen igen och en nöjdhetskänsla delades av tanken på vilken dåre man är.

vby1.jpg

vby3.jpg

vby2.jpg
 
Kul att ses @Buffy! 1:35h total tid mellan ARN-VBY-ARN var inte illa. Det var nog den kortaste flygningen jag gjort (28, respektive 29min).

Väldigt trevligt att få sällskap av @jerixon i loungen också, väl mött!
 

Attachments

  • FD7504F6-2BB3-4B6D-94D9-6BCB9D9189D8.jpeg
    FD7504F6-2BB3-4B6D-94D9-6BCB9D9189D8.jpeg
    75,7 KB · Visningar: 150
  • A039A1F2-0195-40BE-91EA-5A1BA60EB56E.jpeg
    A039A1F2-0195-40BE-91EA-5A1BA60EB56E.jpeg
    76,1 KB · Visningar: 147

Johanna

Medlem
tack för trevligt sällskap. Det var min tredje och sista runda till Visby. Nästa gång när det blir ska jag stanna och njuta av den fina ön. Första gången jag såg en gripen.
 

samet

Medlem
Bara sista flyget kvar på min GOT-ARN-CPH-BER-CPH-ARN-GOT.... 30.000 friska statuspoäng till det facila priset av 4.600kr.
Frukost på planet, fika i loungen, rulle på planet, soppa i loungen, chokladboll och ringi, samt dillkött på Pontus... en kanondag!
Dessutom fick man äran att träffa mer BC-folk på uppdrag.
 

GOTBound

Medlem
Bara sista flyget kvar på min GOT-ARN-CPH-BER-CPH-ARN-GOT.... 30.000 friska statuspoäng till det facila priset av 4.600kr.
Frukost på planet, fika i loungen, rulle på planet, soppa i loungen, chokladboll och ringi, samt dillkött på Pontus... en kanondag!
Dessutom fick man äran att träffa mer BC-folk på uppdrag.

Jag tolkar det som allt gick bra med vändande flygplan på BER?
 

Buffy

Medlem
Bara sista flyget kvar på min GOT-ARN-CPH-BER-CPH-ARN-GOT.... 30.000 friska statuspoäng till det facila priset av 4.600kr.
Frukost på planet, fika i loungen, rulle på planet, soppa i loungen, chokladboll och ringi, samt dillkött på Pontus... en kanondag!
Dessutom fick man äran att träffa mer BC-folk på uppdrag.
Nice, ska leta efter något i mellandagarna. ARN-CPH/OSL-XX
 

GOTBound

Medlem
Gick strålande, var en CRJ900 från CPH till BER. Parkerade bredvid byggnaden, promenad 50m till dörren, sedan var det cirka 100-150 meter inne i terminalen innan man kunde vända ner för trappan till gaten igen. Så satt vid gaten innan alla hunnit gå av.

så absolut inga problem alls.
Om du vill åka B737-800 till BER som omväxling så vet du vilket datum som gäller…
 

Nordpilen

Medlem
Äntligen var det take off och jag fick den där härliga känslan (som jag nästan glömt) av att sitta på ett plan. Flighten gick snabbt och väl på marken i Visby passade vi på att fota några gripar som kom landandes efter oss. Efter en kö-lös säkerhetskontroll passade jag och Johanna på att testa konceptet Amex lounge to go och fick oss varsin macka med en Pepsi till. Strax var det dags att kliva på och crew hälsade välkomna men rörde inte en min över att vi fyra var tillbaka på samma platser.

Hur är det idag i Vby, vågar man vända med samma plan 25 min senare eller är säkerhetskontrollen längre, gäller kl 19 en onsdag…
 
Toppen