Senaste nytt

Miljonte mile:n

FredLind

Medlem
Hej alla okända fränder och med-galningar (eller visa män/kvinnor om man ser det så)! Utan er skulle aldrig detta hänt, men just i detta nu sitter jag i första klass på Thais flight mellan Tokyo och Bangkok med en Otard Extra och firar att jag ungefär ganska exakt nu passerar min miljonte mile kommersiell flygning. Det är väl troligt att jag skulle passerat denna gräns ändå, men utan er kan jag garantera att det inte hade skett i första klass. Innan bc.se kom in i mitt liv hade jag en gång blivit op-up:ad till business på SAS och några gånger fått sitta i bakre businesskabinen på en SAS 767 med economyservice på väg till eller från svägerskan på Hawaii, men med er hjälp har resandet trätt in i en annan dimension. Nog för att det oftast är economy mellan Umeå och Arlanda som gäller för min del, men då och då kan man med enkla medel unna sig ett reseguldkorn, och utan era råd hade i alla fall jag aldrig nått denna grad av vishet/galenskap, så skål och tack!!!

Jag använder mig av openflights.org. För mig är fördelen att man enkelt importerar flyg från TripIt och att man även enkelt kan exportera alla sina flyg till Excel och Great Circle map.

Jag satte mig för något år sedan (så det är säkert 2-3 år sedan - det blir ju bara sämre och sämre kvalitet på tiden i bemärkelsen att den går fortare och fortare) och letade fram alla fickalmanackor från gymnasiet och framåt, och med hjälp av dem, det faktum att jag gick med i Eurobonus 1995 samt att barndomens ganska fåtaliga flygresor gjort stort intryck rekonstruerade jag mitt flygliv. Det tog ett antal timmar men nu har jag fligterna dels på Flightmemory men även i en Excelfil hemma som backup. Även detta (galenskaper enligt min fru (som dock tycker det är helt OK att hänga med på bonusresorna) men specialintresse enligt mig själv) rår bc.se för...

Med hälsningar från Senatorloungen på Heathrow (för vad gör man så snart man kommer åt ett vettigt WiFi? Uppdaterar sig, så klart)...

Moderna flygningar (efter ca 2000) skulle jag kunna återskapa med hjälp av email vid behov.

Dock räcker det för mig att veta att jag de senaste 4 åren flugit över 1 miljon miles. Det är tillräckligt för resen av livet om man vill...

Toppen