Senaste nytt

Max 3 timmar i lounger?

Hörde något om att det är en ny regel som betyder att man får sitta max 3 timmar i lounger. Någon som vet mer detaljer om detta? Gäller det överallt eller beror det på vilken lounge och/eller vilket flygbolag man åker med?
Vad gäller tex på ARN i SAS Guldloungen om du reser med SAS, annat SkyTeam bolag eller ett Star Alliance bolag?

Air Canada har max 3h innan första flightens schemalagda tid som skriven regel. Aldrig haft problem som SE (deras max nivå) de få gånger jag varit tidig, men vet andra som nekats på lägre statusnivåer.

Ja, det verkar implementeras mer och mer. Har sprungit på det några gånger. Gäller för det mesta ej transitpax. Jag har hört det pratas om detta i personalen på SAS Loungen på ARN men inte mer än prata om det.

Och det är ingen som går runt och slänger ut en efter tre timmar, utan loungerna släpper helt enkelt inte in dig tidigare än tre timmar innan avgång.

Air Canada har max 3h innan första flightens schemalagda tid som skriven regel. Aldrig haft problem som SE (deras max nivå) de få gånger jag varit tidig, men vet andra som nekats på lägre statusnivåer.
Jag har nekats inträde 3h40min innan flyg med *G LH Senator till Air Canada Maple Leaf Lounge i Montreal (kom dock in på Air France Lounge istället med champagne så ingen katastrof direkt..).

Man ser regeln mer och mer. Jag gissar att lounger försöker gardera sig. Jag kan dock inte minnas att jag blivit avvisad pga att jag varit för tidig.
Men helt klart blir det vanligare att regeln finns och lyfts fram. Jag noterar tex att sas-appen nu uttryckligen skriver 3 timmar innan avgång på en del partner lounger.

Toppen