Senaste nytt

Master Card Premium - Positiv överraskning

Big Birger

Medlem
Jag skaffade Master Card Premium, för att testa och se om jag har någon glädje av det + några poäng i välkomstbonus är aldrig fel.

Insåg inte när jag tecknade kortet att det är Eurobonuspoängen även retroaktivt som är grunden till vilken "Fly Premium"-nivå man hamnar i. Vilket jag kanske borde ha insett nu när jag tänker efter. :)

Så nu när jag såg att jag kan boka SAS Plus, men betala för SAS Go, kunde jag avboka en enkelresa jag bokat för nästa sommar EWR-ARN i SAS Plus och boka om exakt samma biljett men betala 12 000 färre poäng.

Fungerade utmärkt, så nu har jag 12 000 fler poäng än jag hade nyss och allt annat är lika. :)
 

Big Birger

Medlem
...och nu när SAS släppt fler bonusbiljetter kunde jag boka om PLUS-biljetten till SAS Business för 0 kr extra. Grymt!

Dessutom kunde jag boka fler Business-platser, så nu åker alla 3 som åker till USA i Business, och på hemvägen när vi är 5 personer hem från USA får alla plats i Business. Vilken flax!

Men är det flax egentligen? Nja. Jag skulle säga att det är tack vare detta forum, och viss envishet från undertecknad att också bevaka och hålla koll på detaljerna som gjort detta möjligt.

Så stort tack till alla som bidrar med tips och tricks på BC! :)
 

Mr.cake

Medlem
Flypremium är så otroligt förmånligt. Man hoppas att det verkligen inte slänger på en ombokning + bokningsavgift á la 150 resp 450kr.
 
Toppen