Senaste nytt

Marriott Megabonus (bo 2 få 1 gratis)

Homer

Medlem
Fick också erbjudandet om upp till 50k poäng istället. För Megabonus har jag alltid fått det erbjudandet om jag kommer ihåg rätt.

Personligen tycker jag det är bättre än upp till 2 (?) gratis nätter. Efter en längre vistelse i US under vintern så lyckades jag få ihop tillräckligt med nätter för just 50k extra. Vilket kom väl till pass då jag bokade Marriott Vail några nätter (cat 8) i slutet av resan :)

jovisst är det nog det, men om man inte redan har ett konto/aldrig annars bor på Marriott får man såvitt
jag vet bara bara "bo 2 få 1" gratis erbjudandet, som är nog så bra - 4 stays på 1 natt vardera ger 2 nätter gratis.
 

JacobGBG

Medlem
Jag vet inte vart du får din information ifrån men uppenbarligen inget bra ställe eftersom det du skrev var
felaktigt och missvisande.
Finns ingen som helst "fördel för Europeer "och de bästa hotellen som var i cat.5 är flyttade till cat. 6

Det finns gott om observationer från många postare på FT att Europeer (och andra med icke-US adresser) fick en fördel i förra Megabonus.

Så jag skulle nog råda att inte vara så snabb med att anklaga andra för att ge "felaktig och missvisande" information.
 
Last edited:

Homer

Medlem
FT ja! Bra länge sedan man höll koll på det stället.
Stunden efter att du slängt ur dig den där nedvärderande kommentaren så vill du
styrka dina påståenden just genom att hänvisa till Flyertalk

Just precis, föregående Megabonus.

Även den måttligt intresserade kan snabbt konstatera att det är 1-5 för alla som gäller nu.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Så där, nu har jag skrivit ett vänligt klagobrev till Marriott om att jag inte har fått något Mega Bonus erbjudande den här gången och hotat att byta kedja. Vågar inte säga om det är sommarens erbjudande som jag råkade registrera mig på av misstag som spökar. Jag tillhör ju en av de udda fåglarna här som sopar in 35 nätter på två stays, istället för 35 nätter på 35 stays, möjligen med undantag bl a för #David när han bodde i Chongging:) Därför är poängversionen på Mega Bonusen ypperlig, eftersom den sammanfaller med mina HK-besök. Jag lyckades dock hitta en mailadress på Loyalty Lobby dit man kunde maila om man ville byta erbjudande, så vi får höra vad dom säger. Återrapporterar om utfallet.
 

JacobGBG

Medlem
Stunden efter att du slängt ur dig den där nedvärderande kommentaren så vill du
styrka dina påståenden just genom att hänvisa till Flyertalk

Jag uttryckte snarare uppskattande nostalgi. Nog för att text-kommunikation utelämnar vissa subtiliteter men varför ska man anta det värsta om folk? Det känns lite grälsjukt.

Just precis, föregående Megabonus.

Även den måttligt intresserade kan snabbt konstatera att det är 1-5 för alla som gäller nu.

Ingen bestrider det. Jag referrerade till hur det sett ut historiskt. Det kanske är inaktuell information men varken felaktigt eller missvisande.
 

henrik l

Medlem
Så där, nu har jag skrivit ett vänligt klagobrev till Marriott om att jag inte har fått något Mega Bonus erbjudande den här gången och hotat att byta kedja. Vågar inte säga om det är sommarens erbjudande som jag råkade registrera mig på av misstag som spökar. Jag tillhör ju en av de udda fåglarna här som sopar in 35 nätter på två stays, istället för 35 nätter på 35 stays, möjligen med undantag bl a för #David när han bodde i Chongging:) Därför är poängversionen på Mega Bonusen ypperlig, eftersom den sammanfaller med mina HK-besök. Jag lyckades dock hitta en mailadress på Loyalty Lobby dit man kunde maila om man ville byta erbjudande, så vi får höra vad dom säger. Återrapporterar om utfallet.

Det gäller att hitta rätt mail-adress:D Testa först med mailen jag hittade på Loyalty Lobby, inget hände. Sedan testade jag med kontakten som fanns på hemsidan. Verkade inte ha tagit skruv. Sedan körde jag en replay när jag fick erbjudandet om att återkvala för guld på 14 nätter i stället för 27. Men av avsändaren på svaret att döma verkar det som att det var mitt medlande via hemsidan som gav resultat. Fick följande svar:

Dear henrik l.

Thank you for contacting Marriott Rewards regarding the 2013 Fall MegaBonus Promotion.

Your account has been enrolled in the 2013 Fall MegaBonus Promotion. Earning dates begin September 15, 2013, and end January 15, 2014. You have been selected to receive a bonus of 35,000 Marriott Rewards points when you stay 20 paid nights. You can receive an additional bonus of 15,000 Marriott Rewards points, up to a maximum bonus of 50,000 points, when you stay a total of 25 paid nights. You may track your progress through our website at MarriottRewards.com.

Members earning frequent flyer miles for their stays are not eligible to participate in this promotion.

Elite nights that appear as non-stay nights in your account do not qualify for this promotion. Incidental credit, redemption stays and timeshare owner stays during a designated owner week are not eligible for promotion credit. Also, stays in ExecuStay and Marriott Executive Apartment properties are not eligible for promotion credit.

We appreciate your business as a valued Gold Elite member.

Thank you for choosing Marriott.

Sincerely,


Lisa Mo.
Internet Correspondence Specialist
Marriott Rewards Guest Services


Mitt vänliga klagobrev såg ut enligt följande:

During the last year I have received three consecutive point based Mega Bonus offers. This fall I have, however, not revived an offer, despite my gold status. When I try links supported by other websites I just get an error message. Last fall I receive the offer stay 20 nights and get 35 000 point, and additional 15 000 p after 25 nights.
>
>This fall I had expected a similar offer. The Mega bonus offers have been very valuable for me and keeping me loyal to Marriott, I spend 30-40 nights per year by Marriott Courtyard in Hong Kong Island, and I like the hotel. At the moment a have booked a refundable stay for 20 nights in October at Courtyard in HK (booking no. #XXXXXXX). However, since it seems that I for some reason not will have access to the Mega Bonus I mentioned, I consider to chose another brand in the same area, where I also can get a 10% lower price and receive a elite status.
>
>However, I hope we can solve this problem and I can register for the point based Mega Bonus offer, because up to date I have just had good experiences by staying at hotels belonging to the Marriott family and I hope I will do so in the future.
>
>My Marriott rewards number is: XXXXXXXXX
>
>Sincerely,
>henrik l


Nu är frågan om jag kan jaga fatt på tre nätter till, har 22 bokade innan nyår:D
 
Last edited:
Toppen