Senaste nytt

Manila Terminal 1 och 3

Flytoheaven

Medlem
Någon som vet om man kommer in på Terminal 3 i Manila om man har en flight från terminal 1? Vill komma åt loungerna där med sällskap som flyger från T3.

Du kommer inte ut igen om du gått igenom immigration (kan väl iofs gå om du mutar någon). Dom sitter inte precis ihop heller och det finns ingen airside-buss, så du bör i vilket fall som helst anslå minst två till tre timmar för att ta dig från T3 till T1, trafiken där kan vara, ja....brutal. Köerna till security och immigration är också högst varierande....

Det kan du nog glömma. Även om du skulle lyckas ta dej in i terminal 3 med boardingkort för terminal 1 så måste du ju genom passkontrollen och stämpla ut dej ur landet. Efter loungebesöket får du väl försöka ta dej in i landet igen via immigration och om du lyckas med detta så återstår alltså att ta sej till terminal 1 för att upprepa proceduren. Visst är loungerna i terminal 3 bra mycket trevligare än i terminal 1 men nån måtta på ansträngningarna för att komma dit får det väl vara.:)

Du kommer inte ut igen om du gått igenom immigration (kan väl iofs gå om du mutar någon). Dom sitter inte precis ihop heller och det finns ingen airside-buss, så du bör i vilket fall som helst anslå minst två till tre timmar för att ta dig från T3 till T1, trafiken där kan vara, ja....brutal. Köerna till security och immigration är också högst varierande....

Det gick inte att gå in på fel terminal.. Sitter i Manila nu på T1.. Sjukt dåligt loungeutbud på T1 också.. Finns bara Thai loungen som typ är 40kvm. med inte så bekväma terass rottingmöbler. Det tog ca 1h med transferbussen.mellan 3 Det går ju alltid att kasta sig in en taxi för att få ner tiden. Immigration tog ca 5min idag lyckligtvis :)

Det gick inte att gå in på fel terminal.. Sitter i Manila nu på T1.. Sjukt dåligt loungeutbud på T1 också.. Finns bara Thai loungen som typ är 40kvm. med inte så bekväma terass rottingmöbler. Det tog ca 1h med transferbussen.mellan 3 Det går ju alltid att kasta sig in en taxi för att få ner tiden. Immigration tog ca 5min idag lyckligtvis :)
Ja visst är det lite påvert utbud i terminal 1. I förrgår satt vi i PAGSS-loungen som Etihad anlitar och det enda positiva var en perfekt planespotting att fördriva tiden med. Men vi tröstade oss med att resans pris blev betydligt billigare där än med bolag som flyger från terminal 3.

J
Ja visst är det lite påvert utbud i terminal 1. I förrgår satt vi i PAGSS-loungen som Etihad anlitar och det enda positiva var en perfekt planespotting att fördriva tiden med. Men vi tröstade oss med att resans pris blev betydligt billigare där än med bolag som flyger från terminal 3.
Jag fick inte komma in i PAGGS-loungen som SK*G. Dom samarbetade tydligen inte med star alliance längre. Köpte du dig in?

J

Jag fick inte komma in i PAGGS-loungen som SK*G. Dom samarbetade tydligen inte med star alliance längre. Köpte du dig in?

Nej, vi flög businessclass med Etihad.
Vi hittade också en American Express Platinum lounge men där fick man inte komma in med ett svenskt platinum utan bara filippinskt. Såg ganska mörk och instängd ut så det var nog ingen förlust.

J

När jag reste hem med TG från MNL i maj så var TG-loungen full så vi fick tillgång till "satellit PAGGS-loungen" (den lilla av de 2 ).

Lite bilder från PAGSS-loungen terminal 1 från i våras. Ingen höjdare.
IMG_0706.JPG
IMG_0707 - kopia - kopia.JPG
IMG_0708.JPG

Toppen