Manage my booking på British Aiways webbsida

• Thread starter Thread starter Stefan62
  • Start date Start date
S

Stefan62

Guest
Fungerar "Manage my booking" på BA:s hemsida endast om man bokat direkt via hemsidan eller även om man bokat på annat sätt, t ex resebyrå?

Se till att få BA´s ref så kan du logga in med efternamn i MMB. Där kan du lägga till ditt BAEC nummer och därefter syns den alltid.

Har de lagt till ditt BAEC nummer ska du kunna logga in direkt.

Japp,

för övrigt är BA's boknings hantering online helt outstanding jämfört med dom flesta bolag.

Smart layout, massa funktioner, gott om information etc.

Tänk om deras irrops hantering kunde vara lika bra.

Ja, MMB fungerar utmärkt. Jag kunde på en Finnair-bokning, gjord av resebyrå, där mitt BAEC-kort inte var tillagt (trots att jag bett om detta) lägga till kortnumret via MMB. Detta gick inte göra på Finnairs egna sida.

Funkar utmärkt via resebyrå. Alla mina resor via Concur kommer in på en gång så jag kan boka plats 4A ASAP

Det betyder att jag kan gå in och välja plats samt att betala för den så snart jag har ett bokningsnummer!?

Stefan62 skrev:Det betyder att jag kan gå in och välja plats samt att betala för den så snart jag har ett bokningsnummer!?Klicka för att utvidga...

Dr. Miles skrev:Om du har elitstatus hos BAEC eller om du betalar, ja.Klicka för att utvidga...

Kan välja plats gratis även i första klass eller inneha en helt flexibel biljett.

Edit: Samt om du har någon kompis med BA guld på samma flight så går det att lösa gratis också!

I alla andra fall så måste du snällt vänta till OLCI öppnar eller betala.

Manage My Booking?

Försöker uppgradera biljett på "Manage My Booking", men har sedan någon vecka fått följande felmeddelande - trots att det är en köpt biljett på ba.com:

"We are sorry but redemption bookings cannot be upgraded using Money"

Vad kan det vara för problem?

Jag får samma felmeddelande, det är bäst att ringa BA så ordnar de uppgraderingen om det finns bonusplats (Aviosuppgradering) eller talar om vad det kostar (uppgradering med pengar). Verkar vara ett standardfel vid uppgradering av longhaul med anslutningsflyg.

Hur gör man om man vill få upp bokningar i sin profil / få in sitt kort nummer för bokningar till USA där hela passnamnet är inskrivet ( men i executive club, bara tilltalsnamnet) lyckas inte lägga till denna i my bookings, detta för att kunna välja plats etc ? !

Bokade en tripp till London via BA hemsida för några dar sedan. Efter bokningen försökte jag gå in via manage my booking men får direkt medelandet att jag " försökt för många ggr, försök igen om 24 tim". Ringde deras "kundtjänst" och även den jag pratade med sa att jag försökt logga in med fel boknnr och får försöka igen efter 24 tim, vilket inte stämmer. Har nu försökt efter 24 tim och efter 48 tim men funkar fortfarande inte. "Kundtjänst" hävdar fortfarande att jag försökt för många ggr.....börjar kännas som en moment 22 situation....

Nu är det inte hela världen att jag inte kan logga in då den jag talade med fixade mina ändringar, men undrar om någon varit med om något liknande och hur ni isåfall löste problemet?

Har du kanske en password manager installerad som håller reda på dina lösenord och som försöker göra autologin åt dig?

BA:s site är "högst buggig".

Jag har märkt att den blir mycket stabilare om man väljer Engelska som språk.

MarcusC skrev:Hur gör man om man vill få upp bokningar i sin profil / få in sitt kort nummer för bokningar till USA där hela passnamnet är inskrivet ( men i executive club, bara tilltalsnamnet) lyckas inte lägga till denna i my bookings, detta för att kunna välja plats etc ? !Klicka för att utvidga...

Det där hade jag problem med, slutade med att jag ändrade min profil så att det stämde med passet.

fcx skrev:BA:s site är "högst buggig".Jag har märkt att den blir mycket stabilare om man väljer Engelska som språk.Klicka för att utvidga...

Just språkvalet verkar ha en ganska stor betydelse konstigt nog. Med engelska är det betydligt färre fel - i synnerhet i Manage My Booking.

johhenrik skrev:Har du kanske en password manager installerad som håller reda på dina lösenord och som försöker göra autologin åt dig?Klicka för att utvidga...

Inget sånt installerat. Rensade historik och cockies inför senaste försöket men det hjälpte inte heller. Har testat att använda länken som finns i bekräftelse mailet och (efter 24 tim) direkt via BA sida....

Får väl vänta några dagar och försöka igen.

BA:s site är "högst buggig".Jag har märkt att den blir mycket stabilare om man väljer Engelska som språk.Klicka för att utvidga...

Får testa att byta språk..

Nja, det är väl så att de har angett en brasklapp för bokningar gjorda på extern site / resebyrå att man bör vänta upp till 24 timmar. Tror dock det mest har att göra med att komma undan frågor i de fall externa parter inte utfärdar biljetterna förrän på kvällen/natten till exempel.

Utfärdas biljetterna på en gång syns de på en gång hos ba.com

Back