Senaste nytt

Madagaskar - Restips tack

DanielKif

Medlem
Jag har bokat en resa till Madagaskar senare i år. Denna ö är helt ny för mig så tar tacksamt emot tips på boende, restauranger, vart på ön man skall bo, saker att göra, saker att undvika osv.
Kanske ska besöka kung Julien om han är hemma :)

Söker efter en resa i business för 2 personer och till Madagaskar verkar det finnas platser med Skyteam. Hur var resan @DanielKif ? Säkerhetsläget verkar inte vara det bästa? I och för sig skriva det mycket om säkerheten i Brasilien också, kom precis hem från Rio och Sao Paulo och det var helt lugnt.

Tänker mig två nätter i Antananarivo och sedan hem.

Bara gjort research för framtida resa, som jag förstår det är det riktigt långsamt att förflytta sig på ön pga väldigt dåliga vägar. Och avstånden är relativt stora.

• Gilla
Reactions: Gus
Bara gjort research för framtida resa, som jag förstår det är det riktigt långsamt att förflytta sig på ön pga väldigt dåliga vägar. Och avstånden är relativt stora.
Så har jag också förstått det hela. Vi stannar bara i landet i 33 timmar så vi håller oss mest inom staden. Det ska tydligen finnas ett pepp zoo i stan?

Någon som har tips på en bra restaurang? Gärna med billig öl. Fatöl är plus i kanten. :cool:

Söker efter en resa i business för 2 personer och till Madagaskar verkar det finnas platser med Skyteam. Hur var resan @DanielKif ? Säkerhetsläget verkar inte vara det bästa? I och för sig skriva det mycket om säkerheten i Brasilien också, kom precis hem från Rio och Sao Paulo och det var helt lugnt.

Tänker mig två nätter i Antananarivo och sedan hem.
Resan var fantastisk. Jag anlitade en guide som tog mig runt till västkusten först för att se Baobabs. Sedan tillbaka till östkusten för att se på Lemurer.
Det blev väldigt mycket bilåkande. Ön är stor och vägarna är katastrof. Rekommenderar inte att köra själv.
Just Antananarivo är väl inte mycket att se. 2-3 dagar där är ok, men sedan skall man ta sig ut på äventyr.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen