Jane Insane
Medlem
Lite på samma tema. Har just uppgraderat mitt Premiumkort till ett Elite så har nu 2x Elite. Den första frågan är såklart om jag nu får 2 x 20k poäng, det återstår att se
Men nu till frågan, om jag får 20k på det nya kortet, när kommer de? Räknas uppgraderingen som ett nytt kort eller baseras det på när jag skaffade mitt Premiumkort? Mest för att jag ska ha koll på om och när poängen kommer in![]()
Om du har ett gammalt betalkort-Elite, och ett nytt kreditkort-Elite, så är svaret ja, då bör du få 2 x 20k poäng enligt flera rapporter här.
Ditt nya kort räknas som ett nytt kort, med nytt startdatum. Den kvarvarande årsavgiften på ditt gamla premium, om du väljer att säga upp det, kommer återbetalas (eller sättas in som tillgodo på något av dina gällande kort).
Ditt "member since"-datum är baserat på när du skaffade ditt första kort (förutsatt att du har haft något kort utan uppehåll sedan dess).
Edit: Och, som en konsekvens av att det är ett nytt kort du skaffar, så kommer dina 20k poäng nu inom kort.