Senaste nytt

Måste man behålla Alex Elite i ett år för att få 20.000 statuspoäng?

joa

Medlem
Sökt men inte hittat svaret.
Kan jag signa mig för Elite, behålla det till jag kommit upp i planerad spend och sedan säga upp det och ändå få 20.000 statuspoäng även om det är efter tex tre månader?
Gissar inte....

Sökt men inte hittat svaret.
Kan jag signa mig för Elite, behålla det till jag kommit upp i planerad spend och sedan säga upp det och ändå få 20.000 statuspoäng även om det är efter tex tre månader?
Gissar inte....
Jag fick 2x20000 felaktigt en gång. Den ena felaktiga drogs tillbaka. (Vilket var bra). Så utgår ifrån att om man avslutar kortet så dras även poängen tillbaka.

Jag fick 2x20000 felaktigt en gång. Den ena felaktiga drogs tillbaka. (Vilket var bra). Så utgår ifrån att om man avslutar kortet så dras även poängen tillbaka.
Vad skulle rent teoretiskt hända om man kommit in på en ny kvalificeringsperiod? Säg att man fått 2x20000 och blivit EBG precis innan perioden tagit slut. Börjar man nästa då med -20000? Blir man av med guldstatusen?

Det är väl ingen större förlust om man bara blivit Silver och dom drar tillbaka detta. Poängen är ju kvar.

Jag sa upp mitt Elite efter 9 månader förra året och frågade kundtjänst om just detta. Det var inga problem att behålla poängen i mitt fall.

Jag sa upp mitt elite jag haft sen mars 2019 vid förra månadsskiftet, alltså efter ha haft kortet 8 mån. Kvalificeringsåret slår runt 31 jan. Än så långe är poängen kvar.

Står det nånstans att poängen är villkorade på att man har kortet 12 månader?

Tyvärr alltid en massa olika svar från Amex på denna fråga. Eftersom mina egna baspoäng för Elite triggas genom januarifakturan som betalas den 25e när min EB-period löper till 31a så frågade jag kundtjänst om jag kunde "flytta min Amex-period".

Det gick inte men han rekommenderade mig att betala januarifakturan för att få baspoängen, säga upp kortet i feb/mars (och därmed också få tillbaka delar av årsavgiften) och sedan ansöka om nytt kort för att få nya baspoäng inom en lite mer säker period än nuvarande 4-5 dagar.

Dock blev jag osäker på hur det skulle bli med dubbla baspoängsintjäning under 2020....blir säkert något knas så jag inte kvalar i 2021.

Lite på samma tema. Har just uppgraderat mitt Premiumkort till ett Elite så har nu 2x Elite. Den första frågan är såklart om jag nu får 2 x 20k poäng, det återstår att se :)

Men nu till frågan, om jag får 20k på det nya kortet, när kommer de? Räknas uppgraderingen som ett nytt kort eller baseras det på när jag skaffade mitt Premiumkort? Mest för att jag ska ha koll på om och när poängen kommer in :)

Toppen