Senaste nytt

Lufthansa vill inte betala ersättning för försening

alej33

Ny medlem
Hej,

Har ett riktigt konstigt och frustrerande case.

Jag och familjen reste med Lufthansa 27e juni hem från MIA - FRA - GOT.

Första flygningen var försenad vilket gjorde att dem fick boka om oss till ett senare flyg FRA - GOT.
Detta resulterade i att vi blev ca 4h timmar senare till slutdestination.

Jag sökte ersättning genom Lufthnsas hemsida och fick nekat.

Medan ett annat sällskap vi reste fick godkänt och 600eur per person utbetalt.

Jag sökte då igen via deras sida och fick godkänt samt bekräftat genom mail, skickade då mina bankuppgifter, efter 2 veckor skrev jag igen och frågade hur det går fick då svar att ersättning inte gäller.

Jag skrev då igen och frågade vad dem håller på med då ett annat sällskap fått betalt och dem bekräftat mig att jag har rätt till ersättning, nu ignorerar dem mina svar.

Vet inte vad jag ska göra är extremt frustrerande gäller ändå 600EUR x 6 personer.

Tacksam för tips och input.

Ta det vidare via SRUV, tidigare känt som SÖP.

@taxvalp Ok, den sidan SRUV är det som typ ARN i Tyskland?
Någon erfarenhet att det funkar eller hjälper?

@Dreamliner Jobbigt, det som är frustrerande är att ett annat sällskap som bokade exakt samtidigt och flög med exakt samma har fått sina pengar för exakt samma ansökan

Den i December har jag ju fått ersättning från Amex på för kostnader och EU är tveksamt pga vädret. Men dom kan ju svara…. Men den andra får jag väl driva vidare för den var försening till DXB.

Jag har gått via SRUV och gick tillslut med på en förlikning.. borde haft 1600 euro utbetalt men de föreslog 1000 av någon anledning.. jag godkände och LH betalade ut ganska omgående..

Otroligt irriterande..

Toppen