Senaste nytt

Lufthansa P-klass till SAS Eurobonus? Utförs av Singapore Airlines .

Timpsi

Medlem
Hej,

LH har en ökänd P-klass vid bokning av rabatterade Biz-biljetter som inte verkar generera några poäng för SAS EB, stämmer det?
Viktigt här att flygningen utförs av Singapore Airlines, men kan inte få fram om SQ mappar om Lufthansas P till något annat. Enligt SAS EB tjänar man inte poäng på SQ i P-klass om nu det också är P-klass hos SQ.

1709900812069.png

Någon som har bättre koll? Bör jag kreditera KrisFlyer i stället med dessa poäng då de låter en tjäna poäng även om man bokar LH P-klass.

Hej,

LH har en ökänd P-klass vid bokning av rabatterade Biz-biljetter som inte verkar generera några poäng för SAS EB, stämmer det?
Viktigt här att flygningen utförs av Singapore Airlines, men kan inte få fram om SQ mappar om Lufthansas P till något annat. Enligt SAS EB tjänar man inte poäng på SQ i P-klass om nu det också är P-klass hos SQ.

Visa bifogad bild 151082

Någon som har bättre koll? Bör jag kreditera KrisFlyer i stället med dessa poäng då de låter en tjäna poäng även om man bokar LH P-klass.

Var tittar du? Lufthansa ger 100% i bokningsklass P. Var du sen blir mappad till SQ är såklart oklart, men bokningsklass P är enligt deras hemsida premium eko så det är osannolikt att det blir P. Troligtvis till business.

IMG_5007.png

Jag vet inte varför jag inte kan redigera mitt inlägg men som du ser ovan ger bokningsklass P på Singapore airlines också 100%. Men flyger du business hamnar du i någon av de övre klasserna.

IMG_5009.png

Toppen