Senaste nytt

Lufthansa höjer priserna resten av juli 2022

011430121

Medlem
För att minska efterfrågan av resor resten av juli 2022 höjer LH priserna resten av juli
Anledningen är att de inte kommer att kunna utföra de flygningar som är planerade

Källa: Simpleflying
How Much? Lufthansa Raises All London Flight Prices To Over €600

Om inställda LH flygningar
https://www.businessclass.se/forum/threads/lufthansa-ställer-in-flygningar.102548/

Jag kollade flyg ARN-BCN-ARN ut den 21 juli hem 22 juli 12 500 SEK om man önskar åka med LH, väljer man Swiss kommer man undan med ca 7000 SEK i Business, föredrar man att sitta bakom skynket blir priset samma dagar med LH 8800 SEK och med Swiss ca 5000 SEK
Vi lever verkligen i förändringens värd just nu när det gäller flygbranschen.
 

AABack2ARN

Medlem
Intressant drag och kanske inte första bolaget som kommer tvingas till detta för att skademinimera alla inställda flyg - samtidigt som man faktiskt håller flygen öppna för de som verkligen måste flyga och kan/vill betala för det.

Enbart biljetter i J och Y är tillgängliga. Gäller även om man ansluter till långdistans (som ju ofta brukar kunna öppna dörrarna för annan tilllgänglighet).

Det får också till konsekvensen att man nollat ut all SAS tillgänglighet på de Lufthansa-opererade flygningarna. Så skall en svensk exempelvis till Frankfurt blir det att resa de dagar SAS flyger dit vilket från Stockholm verkar vara begränsat till tisdagar i mitten av juli.

Capture.PNG


Tror personligen Lufthansa kommer införa detta för augusti också så det kan ju vara läge att boka nu om man vet att man skall flyga med dem i augusti.
 

AABack2ARN

Medlem
Och så här der det ut på SAS sida samma dag. Enbart direktflyget från bilden ovan och annars via OSL eller CPH

Capture.PNG


SAS har uppenbarligen även denna sommar lagt alla ägg till Mainhattan i Lufthansa-korgen. ;)
 

Ping

Medlem
Yikes det var dåliga nyheter. Tycker inte deras service motsvarar kostnadsökningen.
Speciellt inte när det blir problem heller.
 

AABack2ARN

Medlem
Fullprisbiljetter (oavsett bolag) är väldigt aldrig speciellt prisvärda utan känns mer som ett arv från gamla tider. Många företagsavtal bokas väl dessutom i J repsektive Y så företagen har fortfarande möjlighet att boka (oftast till avtaslpriser som är något lägre) samtidigt som man tar bort många semesterresenärer som dessutom är knepigare att boka om.
 

jb2731

Medlem
Har bokat t.o.r till New York i business full flex för en vecka sen som säkerhet vid eventuell SAS strejk. Kollade nu och priset har ökat med 43000kr. Kollade för 4 dagar sen och då var priset detsamma som när jag bokade.

Kan heller inte använda LH appen då jag inte har ett MM konto, tidigare kunde jag hoppa över inloggnings steget men inte nu.
 

srg

Medlem
Kan heller inte använda LH appen då jag inte har ett MM konto, tidigare kunde jag hoppa över inloggnings steget men inte nu.

Oj, det är nytt sedan bara någon dag tillbaks, då fanns det ett "Continue as guest"-val, men nu är det borta.
 

Kris

Medlem
Oj, det är nytt sedan bara någon dag tillbaks, då fanns det ett "Continue as guest"-val, men nu är det borta.
Vill minnas att det varit så ett bra tag. Skapade en LH- profil (ej MM) för detta tidigare i år för administration av LH-bokningar.

Kan det vara olika på olika plattformar?
 

srg

Medlem
Vill minnas att det varit så ett bra tag. Skapade en LH- profil (ej MM) för detta tidigare i år för administration av LH-bokningar.

Kan det vara olika på olika plattformar?
Möjligt.. senast i onsdags använde jag den funktionen, när jag idag startade appen så fanns länken fortfarande där, förmodligen cachad för när jag tröck på den så laddades sidan om och den var borta.
 

intuition

Medlem
Måste sitta fint för lufty nu när SAS sitter i skiten och måste boka om kunder till andra bolag.

Tajmingen på den här prishöjningen är ju så klockren att man nästan undrar om det inte fanns med i lufthansas kalkyler...
 
Toppen