Senaste nytt

Lufthansa document upload - Stockholm till Kapstaden

plover

Medlem
Hej, någon som provat att först ladda upp COVID-beviset, klicka "All entry docs uploaded" för att
sedan komma med ett PCR test i sista minuten ? Känns ju lite som att ljuga. Har det förstnämnda, men PCR testet kommer inte i tid till deras 12 timmars cutoff tid för flighten. Alt köra helt manuellt och strunta i den annars smidiga dokumentuppladdningen är ju stenåldern.

Vad hade ni gjort ?

Hej, någon som provat att först ladda upp COVID-beviset, klicka "All entry docs uploaded" för att
sedan komma med ett PCR test i sista minuten ? Känns ju lite som att ljuga. Har det förstnämnda, men PCR testet kommer inte i tid till deras 12 timmars cutoff tid för flighten. Alt köra helt manuellt och strunta i den annars smidiga dokumentuppladdningen är ju stenåldern.

Vad hade ni gjort ?
Jag läste här:
Travel - Coronavirus COVID-19 | South African Government

Tolkar "a valid certificate with a negative COVID-19 test outcome, recognised by the World Health Organisation" som att antigentest skulle räcka. Inte minst som det senare står:
"b) in the event of the traveller's failure, for whatever reason, to submit a valid negative test certificate in terms of paragraph (a), upon arrival in South Africa, the traveller shall be required to do an antigen test at his or her own costs"

Men på Swiss hemsida för resande till Sydafrika:
Covid-19 Test/Vaccination RequirementsMost travelers require a COVID-19 test or vaccination.
Passengers entering or transiting through South Africa must have a negative COVID-19 PCR test result issued at most 72 hours before departure from the first embarkation point.

Så... Är det PCR-test som gäller? I så fall 72 timmar innan man kliver på planet på ARN.

Tack för detta, det är tydligt att det är PCR-test som gäller, i alla falls tills vidare så jag provar att ladda upp COVID-bevisen i alla fall men skulle bli förvånad om jag fick godkänt på detta. Fortsättning följer. Något godkännande för EU-vaccinbevis har inte landat i SA i alla fall...

Toppen