S
Stefan62
Guest
Jag tycker att SAS Business inom Europa är bra - nu ska jag åka med LH och undrar om de är bättre eller...
Stefan62 skrev:Även i Business?Klicka för att utvidga...
Även i Business?Klicka för att utvidga...
LH maten är verkligen riktigt kass, aldrig varm mat!Klicka för att utvidga...
EBGGOT skrev:SK har bättre biz än LH i europa inget snack om saken.LH maten är verkligen riktigt kass, aldrig varm mat! MEN senast betalade jag 7.000kr för LH via FRA till LHR och SK skulle ha 12,000kr via CPH. Ganska stor prisskillnad som tyvärr är mer regel än undantag!Klicka för att utvidga...
A380*G skrev:LH har fyra-fem olika koncept för meals intra EU beroende på sträcka och konkurens. Att påstå att maten aldrig är varm är felaktigt då vissa rutter inom Europa erbjuder varmt mat. Däremot håller jag med om att SK business är totalt sett bättre än LH business. Dock har jag alltid haft turen att få trevlig kabinpersonal med LH trots att jag nästan enbart flyger ekonomi.Klicka för att utvidga...
Alf skrev:För mej är det självklart att välja SAS inom Europa om dom ställs mot LH. Jag tycker komforten är densamma men servicen på LH är usel med snorkig kabinpersonal även i C klass. Tyvärr tycker jag den snorkiga kabinpersonalen även finns på långlinjerna i varje fall i C klass. Jag har inte prövat F klass. Summering, klart bättre service i SAS C klass och heder åt vårt lite misskrediterade SAS.Klicka för att utvidga...
EBGGOT skrev:@ Senator - jag vet att jag är i ett flygplan. Du kan ge mig en panpizza/gorbys pirog bara jag får något varmt i magen under lunchen!Klicka för att utvidga...
HenrikT skrev:Jag tycker att LH är ganska risiga inom Europa... åtminstone om man jämför med SAS som har en mycket bättre produkt. Ofta sur personal på LH som slänger ut maten, snålar med drickat och sedan skyndar sig att sätta sig bakom skynket... och blänger på en när man måste gå på toan.Klicka för att utvidga...
Det är nog inte så konstigt egentligen. Hur många har testat t ex Olympic Airways eller TAROM:s Business class? Kanske de har bättre service/produkt än SAS, Lufthansa eller British Airways.Concorde skrev:Ska ju tilläggas att SAS kommer alltid rankas högt på BC.se... även om många här inte vill erkänna att hjärtat klappar för det nationella flygbolaget. Inget konstigt, men objektivt....tjaKlicka för att utvidga...
Concorde skrev:Ska ju tilläggas att SAS kommer alltid rankas högt på BC.se... även om många här inte vill erkänna att hjärtat klappar för det nationella flygbolaget. Inget konstigt, men objektivt....tjaKlicka för att utvidga...