Senaste nytt

Lufthansa Boeing 747-8 i business class

För er som har flugit UD med LH på en 747-8, skulle ni ha valt bulkhead på rad 81 eller 84? Jag har läst om för- och nackdelar med båda. Ingen förvaring vid fönstret och en störande lampa, samt trafik till toaletten för rad 81. Platsen framför rad 84 sägs användas för service. Finns det någon skillnad i benutrymme? Sitter man bra på rad 81, eller borde man flytta till rad 84 och hoppas att servicen inte stör?
EDIT: Ser nu att 81 ska ha förvaring vid fönstret på en yt video.

Last edited:
För er som har flugit UD med LH på en 747-8, skulle ni ha valt bulkhead på rad 81 eller 84? Jag har läst om för- och nackdelar med båda. Ingen förvaring vid fönstret och en störande lampa, samt trafik till toaletten för rad 81. Platsen framför rad 84 sägs användas för service. Finns det någon skillnad i benutrymme? Sitter man bra på rad 81, eller borde man flytta till rad 84 och hoppas att servicen inte stör?

Det varierar för olika bolag. Vilket flyger du?

Jag flög på rad 84 i vintras och det var kanon. Har en flight till inbokad inom kort och valde rad 84 igen. Flygvärdinnan står i utrymmet framför raden och häller upp champagne ibland så visst kan man bli störd av någon kork ibland. Men det kostar att ligga på topp.

Toppen