Senaste nytt

Loungetillgång Arlanda Flygplats för Turkish Airlines

Kliar mig i huvudet ett tag efter att ha kollat på Turkish Airlines hemsida och Swedavia samt Google och konstaterar att det inte finns någon information om Lounge Access för Turkish Airlines på Arlanda. När jag frågade i Pearl loungen sa de nej, de har inte tillgång. Känns otroligt att ett så etablerat flygbolag inte har en Lounge att erbjuda.

Kliar mig i huvudet ett tag efter att ha kollat på Turkish Airlines hemsida och Swedavia samt Google och konstaterar att det inte finns någon information om Lounge Access för Turkish Airlines på Arlanda. När jag frågade i Pearl loungen sa de nej, de har inte tillgång. Känns otroligt att ett så etablerat flygbolag inte har en Lounge att erbjuda.

Lite udda att GOT har lounge med Turkish men ej på ARN.

Hade 1F på flyget till Istanbul reserverat i flera månader tills igår (sätet bredvid också tomt) när jag plötsligt ser att platsen ändrats och sätena upptagna i seat map). Hittar två glada turkar i sätena idag.. får känslan av att de sätter non-revenue i de sätena och revenue pax får stå tillbaka. Sen ingen lounge på det. Toppen!

Turkish har tyvärr gått ner sig ordentligt. Inte samma bolag som de var för 10 år sedan.

Tja jag skulle säga att vi bevittnat en stabilt ifrågasättabar nivå här på forumet för Turkish rätt lång tid.

Det har varit rätt tydligt att godtycklighet, nepotism (i brist på bättre ord) och medveten trots av både EU och *A regler är något som förekommit ofta.

Jag menar, har det verkligen existerat någon tid där de som företag har varit ett toppbolag? Deras styrka har varit deras nätverk, IST i sitt strategiska geografiska läge och award tillgänglighet.

• Gilla
Reactions: fcx
Att det var "bättre förr" kan jag hålla med om. Men allt är ju relativt. Frågan är om inte de flesta europeiska flygbolag kommit längre ner i utförsbacken än Turkish. Åker hellre Turkish än något av Lufthansagruppens bolag. British Airways förbigås bäst med tystnad. Anser att Aegean och Turkish är bland de bästa, eller snarare sagt minst dåliga, av de europeiska flygbolagen. F.ö. har detta med att reserverad plats försvinner i sista stund hänt mig både på Lufthansa och SAS i år. Man blir inte glad.

Toppen