Senaste nytt

Loungebesök på Heathrow och återvända till London

lunne

Medlem
Jag bor i London. Min Australiensiska flickvän återvänder till hemlandet på söndag med start från Heathrow. Eftersom vi inte kommer att ses på länge så tänkte jag att det vore skoj att överraska henne genom att skippa det vanliga avskedet efter incheckningen och istället ta det airside.

Då hon flyger ekonomi med Singapore Airlines och jag har ett SAS Guldkort, så skulle vi kunna ta en sväng förbi Uniteds fina lounge innan hennes avgång. Tanken är att sedan avboka min biljett och återvända från Heathrow till London.

Så, skulle detta kunna funka? Och isf, finns det några biljetter som jag kan avboka innan avgång, även om jag är incheckad och airside? Funkar en vanlig SAS Plus till ARN?

Tack på förhand!

Last edited:
Det där är något som vi inte direkt uppmuntrar och inte heller flygbolagen är speciellt förtjusta i det.

Jag hade nog rekommenderat att du hittar på något annat sätt att säga adjö än det där.

Tänk på att det inte alltid är helt trivialt att lämna terminalerna på Heathrow när du är airside. Har för mig att det går men du måste kontakta personal på terminal 5. Vet inte hur det är på terminal 2. På terminal 3 finns det en utgång som leder till utgången som man kan nå utan inblandning från personal.

Fair enough. Förstod direkt efter det att jag postat att det var lite väl fräckt (även om jag tänkte köpa, och sedermera boka om, en för SAS inkomstbringande Plus-biljett som jag ändå behöver för en avgång kommande veckor).

Om jag mot förmodan skulle testa blir det till att köpa en enkel som sedan vaskas och inte används.

Närmsta moderator får gärna ta bort den här tråden (kan inte se att funktionen finns för trådskaparen), tack.

Tänk på att det inte alltid är helt trivialt att lämna terminalerna på Heathrow när du är airside. Har för mig att det går men du måste kontakta personal på terminal 5. Vet inte hur det är på terminal 2. På terminal 3 finns det en utgång som leder till utgången som man kan nå utan inblandning från personal.

På terminal 2 behöver man hjälp för att få komma ut (jag hittade i alla fall inte ut och personalen jag frågade följde med och öppnade flera dörrar).

Funkar på vissa flygplatser men inte LHR, då det inte går att "backa" ut. Annars hade en fullt återbetalbar SAS Plus-biljett funkat. Och ja sånt här är kanske inte helt okej egentligen, men ibland så har nöden ingen lag. Gjorde liknande på OSL i sommras när min försenade väska "fastnat" hos slöfockarna inne vid bagagebanden.

Toppen