Senaste nytt

Lounge på JFK med SAS?

CoooC

Medlem
Checkade precis in på Terminal 7 på JFK. Flyger JFK-CPH i Business med SAS. Men SAS verkar inte ha någon upphandlad lounge på T7. Är det ett skämt? Någon som vet om vi blir insläppta på annan terminal? Har 3,5 timme innan planet går.

/CoooC
 
1682988257364.png

T1 och T4 verkar bara vara dina alternativ
 

CoooC

Medlem
Blev Centurion Loungen på T4. Då CoooC Jr är med fick vi gå före nästan hela kön i säkerhetskontrollen på T4. Trodde att det var max 1 pax på Centurion Loungen men tydligen gällde det bara det amerikanska amex platinum så vi blev insläppta alla 3.
 

Tjock

Ny medlem
Var förra veckan på JFK 18/5 där jag hade en mellanlandning på 7h.... Tänkte att jag skulle försöka komma in Senator i T1 även om min flight gick från T7. Är SAS Diamond och flög business, Enligt Lufthansa i T1 skulle detta fungera men det blev tvärstopp i security där de hänvisade till ägarna av T1. Det skulle kanske gå att komma in på T4 men var lite oklart.
Det fick bli transferbussen tillbaka och sedan en burgare (45 min väntetid) i terminalen.
 

MiOD

Ny medlem
Jag flög business från jfk till cph i juni. Kan rapportera
- terminal 7 är en rätt liten terminal
- ingen lounge
- du kan betala dig in på en annan för 65 dollar har jag för mig för 3 timmar
- du kan inte åka till en annan terminal och komma air side för att gå in på tex Lufthansa
 
Toppen