Senaste nytt

LOT - award seats

Vi har bookat en bonusresa var hemresan är med LOT från MIA till CPH via WAW.
På flyget från MIA till WAW har vi fått tag i 2 business och 2 economi, och jagar så business till alla fyra. Jag kollar uniteds award search varje dag, men det har inte kommit nåt mera senaste 2 månader.Det är fortfarande 2.5 månader till hemresan.

Jag har 2 frågor jag hoppas få input till:
1) tror ni LOT släpper flera award seats i business, givet at vi redan har fått tag i 2?

2) lite annorlunda fråga, men om man kollar expertflyer, så visar flighten veldigt många lediga seats (och jag vet gott att expertflyer inte är facit på hur många seats som är sålda). I business ser det ut till at bara våra 2 award seats är bookat. Tror ni det är en risk för att LOT stänger WAW-MIA rutten? Seat map ser ungefär likadant ut i dagerna innan och efter våran resdag.

upload_2019-8-9_9-41-50.png

upload_2019-8-9_9-42-25.png

upload_2019-8-9_9-42-57.png

1) tror ni LOT släpper flera award seats i business, givet at vi redan har fått tag i 2?

Personligen - nej. Kollar man på översikten (MIA-WAW) så släpper de i princip aldrig mer än två säten.

Skärmavbild 2019-08-09 kl. 10.01.05.png

Källa: Awardfares.com

) lite annorlunda fråga, men om man kollar expertflyer, så visar flighten veldigt många lediga seats (och jag vet gott att expertflyer inte är facit på hur många seats som är sålda). I business ser det ut till at bara våra 2 award seats är bookat. Tror ni det är en risk för att LOT stänger WAW-MIA rutten? Seat map ser ungefär likadant ut i dagerna innan och efter våran resdag.

Som du själv säger - Expertflyer visar INTE hur många säten som är sålda. Den visar bara hur många säten som är valda... Säger i princip ingenting.
Risken finns alltid - men de flesta bolagen har redan presenterat sina W19-scheman.

Last edited:
Nu vet jag inte när ni ska åka exakt, men detta finns fär 4 pers i business enligt awardfares
2 Okt med SAS MIA-CPH
2 Okt med _LH MIA-FRA
2 Okt med LX MIA-ZRH

7 Okt _LH och LX finns

Kan finnas mer, sök på United eller med SAS egna verktyg för 4 pers MIA-FRA t ex.

Personligen tror jag inte det är så stor risk att de stänger MIA. Er avgångstid är ju mitt i orkansäsongen så det är ju Floridas lågsäsong. Det är inte så många som åker då för Florida blir inte så trevligt att besöka. I slutet av november när säsongen är över så kommer antalet resande att öka igen. Floridas högsäsong är ju under tidig vår och tidig sommar.

Nu vet jag inte när ni ska åka exakt, men detta finns fär 4 pers i business enligt awardfares
2 Okt med SAS MIA-CPH
2 Okt med _LH MIA-FRA
2 Okt med LX MIA-ZRH

7 Okt _LH och LX finns

Kan finnas mer, sök på United eller med SAS egna verktyg för 4 pers MIA-FRA t ex.

Tack Canadien. Vi siktar på en av dessa dagar:
31okt, 1nov eller 2nov.

Från vilken som helst flyplats i Florida (MIA, MCO eller FLL) till CPH, föredrar långflyningen (till europa) som första leg.

Toppen