Senaste nytt

Johan Gott

Medlem
Flight till Bangkok gick smärtfritt. Sjukt snabb och effektiv service. Dock nu när vi kom av planet fick vi gå rakt in i depature gate. Fick även direkt info om att det är ett tekniskt fel med planet som dom är osäkra på ifall de får flyga vidare med.

Har inte sett skymten av ersättningscrew så känner det kanske kan vara en dålig bortförklaring. Dom var dock väldigt snabba med att snacka om hotell options osv.

Bifogar lite bilder från TPE-BKK flighten. Veuve La Grande Dame 2008 serverades ombord.

Tack för en trevlig rapport @simon_says91 Jag kan konstatera att vi var i Tokyo samtidigt!

Har alla EVA:s Dreamliners denna businessclass-stol? Och alla deras B777: or reverse herringbone? Eller har jag missat något?
 

Mr Basic

Medlem
Tack för en trevlig rapport @simon_says91 Jag kan konstatera att vi var i Tokyo samtidigt!

Har alla EVA:s Dreamliners denna businessclass-stol? Och alla deras B777: or reverse herringbone? Eller har jag missat något?
Har flugit B789, B78X och två olika B77W senaste 2v och då hade båda Dreamliner ”raka stolar” och båda B77W reverse herringbone.

Edit. Måste än en gång påpeka vilken otrolig skillnad det är på ljudnivå, otroligt tyst i Dreamliner.
 
Nu är det äntligen dags. För 3 veckor sedan ryckte det i flygtarmen och jag börja en långsittning för att hitta bonusplatser till Tokyo.

Resultatet ser ni här: https://www.businessclass.com/forum/threads/posta-din-lyckade-bokning-av-bonusresor-här-2022.101768/post-1009780

Visa bifogad bild 135072

Destination är Tokyo men får 23h över i Washington och en övernattning i Chicago. Totalt 3 dygn sedan i Tokyo på detta innan den väldigt långa hemresan tillbaka till Europa via Taipei, Bangkok och Vienna.

Sitter just nu vid gate 19 på Arlanda och redo strax att boarda SAS Connect till London. En splitterny A320Neo levererad 7 Oktober 2022!

Visa bifogad bild 135071
Grym rapport. Var någonstans kan man se hur nya planen är?
 

Rickard_O

Medlem
Grym rapport. Var någonstans kan man se hur nya planen är?
Flightradar tex med rätt kontotyp
1677079414527.png
 
Toppen