Senaste nytt

Liverapport (ish) - Lufthansa First till Chicago via Zürich, Frankfurt och Detroit!

bnr

Medlem
Halloj!
Tänkte dra igång en liten liverapport.
Var ett tag sen jag startade en tråd, så det känns som att det är dags nu.

Ska till Chicago med en polare. Flyger den högst rimliga rutten ARN-ZRH-FRA-DTW-ORD.

8F9BF31D-F24D-435C-BCA8-58498475C314.png

Hemresan går ORD-MUC-VIE-ARN... Mer om det senare.

Incheckningen intressant, ingen av oss har ESTA utan vi reser med visum. Min polare fick SSSS, jag klarade mig utan. Ska bli intressant att se hur de hanterar det i FCT imorgon.

Nu sitter jag på Pontus in the Air, har precis ätit köttbullar. Goda men något kalla. Servicen är inte alls on point idag, våra tallrikar har stått och väntat på att plockas bort i typ 20 minuter nu.

5EB01137-89D2-4B73-A180-57FD69CE7232.jpeg

Nästa inlägg lär komma när vi landat i Zürich. Vi har ett par timmar där, synd att vi inte kommer åt FCL.

Hej från Swiss Senator Lounge A i Zürich!
Händelselös flygning ner hit. Väldigt bra besättning, Lufthansa har helt klart saker att lära från Swiss vad gäller gardinen som separerar kabinerna.

Synd att de slutat med varm mat på sträckan. Bara Austrian (i LH Group) som kör det nu för tiden?

Nu väntar ZRH-FRA med Swiss och en natt i Frankfurt.

AACC148F-EAE6-4C03-817B-05480A103B40.jpeg

AEECA528-BD01-44B3-BF6B-1F2C2E5956EA.jpeg

6B7AF66F-8641-4A4B-B0D0-4887E9DE2184.jpeg

Händelselös flygning ner hit. Väldigt bra besättning, Lufthansa har helt klart saker att lära från Swiss vad gäller gardinen som separerar kabinerna.

Synd att de slutat med varm mat på sträckan. Bara Austrian (i LH Group) som kör det nu för tiden?

Visa bifogad bild 93068

Visa bifogad bild 93067

Visa bifogad bild 93069

ARN-ZRH-ARN har varm eller kall mat beroende på avgångstid såvitt jag minns. Däremot verkar tiderna inte vara publicerade...

Synd att de slutat med varm mat på sträckan. Bara Austrian (i Lufthansa Group) som kör det nu för tiden?

ARN-ZRH-ARN har varm eller kall mat beroende på avgångstid såvitt jag minns. Däremot verkar tiderna inte vara publicerade...

Från Arlanda flyger Swiss
LX1249 förmiddag - varm mat
LX1251 eftermiddag - kall mat
LX1255 kväll - varm mat

Till Arlanda
LX1248 fakir - varm mat
LX1250 lunchtid - varm mat
LX1254 sen eftermiddag - var varm mat men senast samma skräp som ovan.

Källa @Senator och hans eminenta reserapport från förra året (https://www.businessclass.se/forum/threads/senator-ut-på-tur-igen-ensamt.94306/)

Visa bifogad bild 93068

Visa bifogad bild 93067

Visa bifogad bild 93069

Tack för en trevlig reserapport så här långt !.. måste ju vara nyligen som Swiss slutat med varm mat i C intra-europe?

Flög dem för bara några veckor sedan GOT-ZRH-AGP och då var det ju riktigt bra och varm mat !!.. tråkigt!

Kan inte ha något med detta att göra? Eller vem är det som kör catering på Swiss ?

Lufthansa Catering Strike/Work Slowdown Frankfurt Through July 1, 2019 | LoyaltyLobby

Ja, annars är det ju Austrian som gäller Intra-Europe för varm mat annars :(..

Ser fram emot fortsättningen !! ..

• Gilla
Reactions: bnr
Toppen