Senaste nytt

Lita inte på vad Seat Guru visar gällande seat map. Det blir bara förvirrande.

Dr. Miles

Expert
Det verkar att finnas många medlemmar som tror på att Seat Guru visar korrekt information gällande seat map.
Sedan undrar de varför deras placering inte stämmer överens med vad Seat Guru visar.

Därför startar jag en dedikerad tråd om just detta så att vi hoppas att slipper att påtala om att Seat Guru visar sällan korrekt info.

Seat Guru kanske hade rätt när de publicerade infon i början. Men problemet är att de uppdaterar sällan infon, därför går det inte att lita på vad som står på deras webbsida längre.

Om ni undrar om hur seat map ser ut på din flight, försök att använda informationen från det flygbolagets webbsida.

Vad finns det för andra verktyg därute? Förutom flygbolagens hemsidor? ExpertFlyer? Något annat?

Det finns inget bra verktyg (vad jag har sett iallafall) som löser det som SeatGuru försöker lösa. Det bästa är flygbolagens egna hemsidor. ExpertFlyer kan ge ledtrådar om hur kabinen ser ut, men den försöker inte ge en 1:1 representation på samma sätt.

• Gilla
Reactions: jsn
Det finns inget bra verktyg (vad jag har sett iallafall) som löser det som SeatGuru försöker lösa. Det bästa är flygbolagens egna hemsidor. ExpertFlyer kan ge ledtrådar om hur kabinen ser ut, men den försöker inte ge en 1:1 representation på samma sätt.
Hämtar inte ExpertFlyer den info från SeatGuru?

D4CCDB32-CD5E-4C6F-AB44-DBBF71FBAD4A.png
Edit: verkar som dom bara hämtar info om hur plasterna är. Tex extra bra plats, när toa etc etc inte själva tillgängligheten

Hämtar inte ExpertFlyer den info från SeatGuru?
De hämtar reviews från seatguru, men själva layouten översätter de till grafisk representation från hur bolagens seatmaps ser ut i GDS. Dvs, Expert Flyer kommer visa rätt information med avseende på vilka säten som finns, men det är inte alltid kabinen ser ut exakt så som den gör i ExpertFlyer.

De hämtar reviews från seatguru, men själva layouten översätter de till grafisk representation från hur bolagens seatmaps ser ut i GDS. Dvs, Expert Flyer kommer visa rätt information med avseende på vilka säten som finns, men det är inte alltid kabinen ser ut exakt så som den gör i ExpertFlyer.
Såg det sen, se mitt inlägg ovan :)

Jag använder SeatGuru såhär:

1. Boka min resa hos respektive flygbolag, kolla vad det är för flygplanstyp
2. Gå till deras seat map för att boka plats
3. Om det är första gången jag flyger bolaget/flygplanet går jag till SeatGuru
4. Kollar om den konfiguration jag letar efter finns (något den som oftast gör)
5. Letar på SeatGuru efter vilka stolar jag skall undvika

Det funkar som regel relativt bra när kombinerat med andra verktyg/insikter.

Last edited:
Toppen