Senaste nytt

Lifetime Gold med SAS, vad är nästa mål?

Om du faktiskt drar in det på flygningar så har Lufthansa senator for life. Då har du guld i två allianser.

Men det förutsätter flyg. Det låter som du i första hand tjänar in på kreditkort snarare än flyg, och då finns inga andra alternativ i Sverige. Det närmsta du kommer är att gå för lifetime hotell status på strawberry - men de har ju ändrat i systemet så att du måste ha status i ett visst antal år, inte bara poäng. Men du kommer väldigt långt mot deras guld varje år med kreditkort.
Tack för tipset, skall spana in strawberry. Brukar vanligtvis köra hotels.com för bonusnätter, men detta kan ju vara ett alternativ.

Det är väl hela poängen med att ha status i entusiastkretsarna .

Det har du väl iofs rätt i.
Helst ska man ha status utan att ens ha klivit på ett flygplan och helst ska man aldrig dra nytta av statusen.
Själv suktar jag efter hög status på ett nepalesiskt bussbolag. Nepal har jag ingen avsikt att besöka, däremot.

Nu har jag status både i SkyTeam och *A.
Jag vet inte om jag är speciellt glad över det, så länge jag inte använder mig av förmånerna hos *A.

Kanske det är som frimärkssamling?
Man skickar ju inte julkort genom att klistra på en 3 skilling banco som frankering.

Det är väl hela poängen med att ha status i entusiastkretsarna .
Lite sant är det ju faktiskt men det finns ju även, åtminstone för mig, en plan bakom detta.
Som det är nu så reser jag mycket, skulle nog faktiskt kunna säga väldigt mycket till och med i detta sällskapet, och jag vill ju kapitalisera på det framgent.
Innan SAS fick för sig att gå med i SkyTeam var min plan att ha lifetime i båda allianserna för att ha frihet framgent i mina val. Det sket sig nu vilket är lite irriterande så nu får jag planera om lite.
IOM att jag har FB P4L numer så återstår det att fixa något i Staralliance och som svensk som utgår från GOT återstår väl LH som alternativ.
Lite drygt men jag tror att det får bli en kombination här för mig, 2 år till kommer jag vara FB Ultimate och då blir min plan att precis flyga in ett LH Senator för att resten av tiden flyga och åtnjuta Ultimate på AFKL, efter de 2 åren kommer jag nog primärt satsa på LH och bara ha mitt FB P4L ett ess i ärmen.

Så ja, det är ju lite som en frimärkssamling fast i mitt fal ser jag det mer som en möjlighet att välja mer utan att försaka något typ.

Ett annat alternativ är ju att gå för life time på till exempel Marriott? 600 nätter för platinum med lounge och frukost för alltid(förhoppningsvis). Tycker värdet är fint på poängen och man får dessutom ofta uppgraderingar etc.

Som jag ser det har du redan uppnått det som behövs normalt för oss skandinaver vad gäller flyg. Lifetime hos SAS. EBD är dock extra trevligt numera.
Hotellbiten var väldigt bra med Strawberry för oss som hann, men över nu och inte lönt jaga lifetime med uselt värde från deras shitcoin i hela åtta år nu.
Internationellt nöjer jag mig främst med Hilton Gold och diverse fina lounger genom Amex Plat utöver de nämnda.

Återstår alltså... Cruise! Lifetime i luften, på marken och till sjöss!
Det kostar dock en hel del och flera olika rederier kanske måste provas innan du hittar det som passar Dina preferenser bäst. Sedan bara maxa. Top Level efter typ några månader på sjön, 1natt=1p typisk standard. :cool: Finns absolut ingen begränsning i hur mycket tid och pengar du kan lägga ner på diverse balconies, sviter, to m Villor med egen butler samt extra paket och treats.

Som jag ser det har du redan uppnått det som behövs normalt för oss skandinaver vad gäller flyg. Lifetime hos SAS. EBD är dock extra trevligt numera.
Hotellbiten var väldigt bra med Strawberry för oss som hann, men över nu och inte lönt jaga lifetime med uselt värde från deras shitcoin i hela åtta år nu.
Internationellt nöjer jag mig främst med Hilton Gold och diverse fina lounger genom Amex Plat utöver de nämnda.

Återstår alltså... Cruise! Lifetime i luften, på marken och till sjöss!
Det kostar dock en hel del och flera olika rederier kanske måste provas innan du hittar det som passar Dina preferenser bäst. Sedan bara maxa. Top Level efter typ några månader på sjön, 1natt=1p typisk standard. :cool: Finns absolut ingen begränsning i hur mycket tid och pengar du kan lägga ner på diverse balconies, sviter, to m Villor med egen butler samt extra paket och treats.
Bra tips! Har spanat in Amex Platinum och dina tankar runt Cruise är intressanta. Svårt bara att få in cruises som företagsutlägg

Har varit EBD i flera år men känner att det inte ger speciellt mycket mervärde över guld. Utöver kanske att kunna gifta ett gold till en polare.

Ja Platinum är mycket bättre än Elite tycker jag, speciellt om Lifetime är avklarat.

Visst, det var bättre förr, men loungerna, deras egna och PP mm. Fast track många flygplatser, 8x MR utomlands med points+ (drog in drygt 2 miljoner på 6mån efter lansering förra året med utländsk spend :) ) samt Dinner for two och ok status med Hilton är bra för mig.

Stora mervärdet med EBD är smidiga byten av flygavgång för oss med frekvent resande CPH/ARN/OSL. Har du inte behov av det är det ännu mer aktuellt bara köra Plat och nöja Dig med en en fin Lifetimestatus med SAS. Med Plat kommer du dessutom in i antal SEN Lounger om du måste resa med LH -Miles & less någon gång.=

IMG_5139.jpeg

Cruise kan vara ett privat spendnöje. Jag hoppas svenska Plat snart ger de amerikanska förmånerna med “Cruise Privileges” hos alla de stora rederierna med typiskt $300 OBC och en kall flaska Champagne på Ditt Stateroom vid ankomst. Dock svårt (omöjligt?) dra detta nöje mot Ditt företag.

Last edited:
Toppen