Senaste nytt

Layover i Amsterdam - tips på hotell och restaurang ?

plover

Medlem
Hej, lyckades äntligen hitta ny resa för min Zanzibar med TK som blev kaos i februari pga en stukad fot som vi inte kunde flyga vidare med. Nu chansar jag inte på MCT utan tar en lördag eftermiddag connection i AMS och swdan vidare nästa morgon med KLM. Någon som kan reka mysigt minsre hotell och gärna restaurang som inte ligger toklångt från Schiphol ? Skall oxå byta till Amex Plat, pch redan är i februari så gott om tid att välja.Inga barn med på denna resa.

Ibis Schipol om du vill ha budget och Hilton Schipol om du vill ha lyx. Ibis har transferbussar som går 24/7 och tar ingefär lika lång tid som promenaden bort till Hilton. Skippa frukosten på Ibis bara, och ät i loungen istället.

Tiderna kan vara någorlunda avgörande. Har du mer tid än för ett flygplats hotell, så tar du dig till Leiden på en dryg kvart med tåget. En historisk universitetsstad. Hotellen kostar en bråkdel av priserna i Amsterdam och många trevliga hak på gångavstånd från stationen. Kolla bara att tågen åker som vanligt helgen du åker.

Taxi till flygplatsen tar tid på helgerna på morgonen. Sista kilometern kommer ta lång tid. Enligt chaufförerna jag har hört är det strukturen numera på helgmorgnar. Räkna med det. Annan sak att tänka på är att du inte kan lämna bagage dagen innan på Schiphol (om inte genomcheckat på en annan flygplats).

Toppen