Senaste nytt

Landvetter/Schipol - slowtrack

TP12

Medlem
Flyttade till Göteborg för några månader sedan och när man byter från att ha CPH som huvudflygplats till GOT så är det tydligt hur styvmoderligt SAS behandlar GOT.

Ska till AMS nästa vecka men går inga direktflyg med SAS och jag måste vara på plats ganska tidigt. Har fått boka med KLM istället och är då helt statuslös (och sa upp Amex Platinum för några månader sedan). Planet ut från GOT lyfter 6.10, hur tidigt behöver man vara på flygplatsen för att hinna igenom security (utan fast track då), ska sannolikt inte checka in något bagage.

Samma fråga i andra riktningen - planet hem från AMS lyfter 16.20.
 

DrKlas

Medlem
I tisdags när jag skulle med 06:05-flyget var taxin lite tidig och jag var framme vid Landvetter klockan 05:01. Jag passerade säkerhetskontrollen med en kö på tre personer i min rad och satte mig vid gate 15 klockan 05:16. Fasttrack på Landvetter sparar normalt inte många minuter.
 

E.K

Medlem
Det beror lite på vilken dag i veckan man flyger för Charter flygen har tidiga avgångar ett antal dagar i veckan.
Jag rekommenderar att kolla avgående flyg några dagar innan.
Sen säljer dom flesta flygbolagen Fasttrack när man bokar. Går också att lägga till efteråt i mina bokningar.
 

TP12

Medlem
Tack bägge. Är på onsdag så slår ett öga på kringliggande avgångar.

Kollar upp tillägg för fast track på hemresan åtminstone (kommer bli tight där).
 
Tack bägge. Är på onsdag så slår ett öga på kringliggande avgångar.

Kollar upp tillägg för fast track på hemresan åtminstone (kommer bli tight där).
https://airportsecurity.info/sv brukar jag kika på för att få känsla för läget dagarna innan.
Klm brukar ha möjlighet lägga på fast track innan så jag hade räknat med 20-30 min marginal för säkerhetskontrollen.
Mest troligt inget som behövs men utifall att.
 

TP12

Medlem
https://airportsecurity.info/sv brukar jag kika på för att få känsla för läget dagarna innan.
Klm brukar ha möjlighet lägga på fast track innan så jag hade räknat med 20-30 min marginal för säkerhetskontrollen.
Mest troligt inget som behövs men utifall att.
Tack! Såg nu när jag fick boarding card att jag har Sky Priority och antar att fast track ingår i det (12 000 för en t/r till Amsterdam i ekonomi borde väl ge någon perk....)?

edit: Noterar att måtten på handbagage är sämre än SAS så får se om det blir några issues gällande det då min väska är SAS-anpassad :)
 
Last edited:
Tack! Såg nu när jag fick boarding card att jag har Sky Priority och antar att fast track ingår i det (12 000 för en t/r till Amsterdam i ekonomi borde väl ge någon perk....)?

edit: Noterar att måtten på handbagage är sämre än SAS så får se om det blir några issues gällande det då min väska är SAS-anpassad :)
Du bör se vad som ingår genom att logga in i appen/hemsidan hos KLM.
Bagage har aldrig varit ett problem för mig, brukar ha en kabinväska + kostymfodral med KLMs cityjumper.
 
Toppen