Senaste nytt

Längsta non-stop från Köpenhamn (CPH)?

ola840

Medlem
Vet inte riktigt vart jag ska fråga detta men hade behövt ta reda på hur lång och vart den längsta non-stop flighten från CPH går då jag tänkt ha det som utslagsfråga i en quiz :)
Hittade ingen info eller ens mailadress på Kastrups egen hemsida men borde väl gå att hitta denna info nånstans?
Tack på förhand!

Kombinera wikipedia (lista på destinationer) med gcmap som Doktorn föreslår.

Ser ut att vara SIN, ja, följt av LAX.

Det finns även charterdestinationer (ex Mauritius), dock inte så långt som till Singapore.

Jag vet inte hur det är med Norwegians rutt till Bangkok, de måste ju flyga en omväg för att de inte får lov att flyga över Ryssland. Så för att vara på säkra sidan, formulera frågan "vilken flygrutt är den längsta från Köpenhamn, mätt fågelvägen (inte nödvändigtvis flygvägen)".

Jag vet inte hur det är med Norwegians rutt till Bangkok, de måste ju flyga en omväg för att de inte får lov att flyga över Ryssland. Så för att vara på säkra sidan, formulera frågan "vilken flygrutt är den längsta från Köpenhamn, mätt fågelvägen (inte nödvändigtvis flygvägen)".

Norwegian Air Shuttle (DY) #7210 ✈ FlightAware

Verkar som att de, trots omvägen, klarar sig på 9534 km/5924 miles, så CPH-SIN är längre.

• Gilla
Reactions: Gus
Kul fråga! Och väldigt lämplig till en quiz. Jag blir genast nyfiken på samma fast från ARN, HEL och OSL. Lovar att posta här om jag kollar upp svaret eller om jag har andra reserelaterade hemgjorda quizfrågor!

Flightradar24 har en fin funktion för att se alla flyg som flyger ut från en flygplats (se min länk i inlägget ovan).

Klistra in adresen nedan i webbläsaren och ersätt arn med den flygplats du är intresserad av.
Kod:
https://www.flightradar24.com/data/airports/arn/routes

Ovanför kartan som genereras finns en länk (markerat i gult nedan) som gräver fram alla direktflyg med detaljer så som avstånd, flygnummer osv.
fr24_routes.png

Denna funktion är även användbar om man vill söka en resa "baklänges". T.ex. när man vet vart man ska men vill hitta alternativa vägar dit.

Toppen