Senaste nytt

Lägga till handbagage via flygbolagets hemsida när man bokar hos resebyrå?

Tja hittade rätt billiga biljetter hos en resebyrå med SAS, verkar inte ingå handbagage, och där tar de överpriser mycket mer än vad sas tar på sin sida. Kan man lägga till handbagaget på sas sida efter bokningen eller måste man vända sig till resebyrån?

En liten väska får du allt ha med dig eftersom biljetten uppenbart är en SAS Go Light. 1 x väska under sätet (40x30x15 cm)

Sen kan man ju alltid undra om du jämförde vad SAS skulle ha för samma biljett för det finns en anledning varför man säljer billiga biljetter och sen hugger till när man behöver göra ett tilläggsköp som i detta fallet ett handbagage.

Jämförde ja, men resebyrån tar hutlösa priser om man vill lägga till handbagage 8kg jämfört med sas, så undrade ifall man senare kunde lägga till detta via SAS hemsida om man bokar hos resebyrån.

Jämförde ja, men resebyrån tar hutlösa priser om man vill lägga till handbagage 8kg jämfört med sas, så undrade ifall man senare kunde lägga till detta via SAS hemsida om man bokar hos resebyrån.
Vet inte om det är möjligt hela tiden från bokning (men tror det).
Däremot vid boarding vet jag att de uppmanar resande med väskor, men utan rätt biljett att köpa till tjänsten via hemsidan, så då är det åtminstone möjligt oavsett bokningskanal.

Har pratat med folk som bokat via resebyrå och senare kunnat lägga till direkt på SAS hemsida, så där funkar det. Om det beror på resebyrå man använt vet jag inte, men det skulle förvåna mig. Speciellt eftersom SAS, såvitt jag sett, inte kan ta betalt vid gate (bara online).

Har pratat med folk som bokat via resebyrå och senare kunnat lägga till direkt på SAS hemsida, så där funkar det. Om det beror på resebyrå man använt vet jag inte, men det skulle förvåna mig. Speciellt eftersom SAS, såvitt jag sett, inte kan ta betalt vid gate (bara online).

Jag har sett dem ta "online vid gate" ibland. Alltså att de tar upp en bokning på sin dator och så ska det matas in kortnummer. Krångligt som f-n.

Däremot är det inga problem att betala det vid check-in diskarna.

• Gilla
Reactions: fcx
Toppen