Senaste nytt

Lägga till anslutning - Avios

Emil123

Medlem
Hej! Försökt leta efter detta men lite oklart, som jag förstått går det inte boka genomgående biljetter med Avios. Är det rätt? Enda är att man ex kan ha domestic anslutningar i samma?

Eller kan jag lägga till en anslutning HEL-GOT med Finnair på en bokning med JAL HND-HEL? Eller går det på något annat sätt att få de som genomgående biljett? Eller måste jag boka anslutningen som separat biljett?

Aldrig bokat sådan biljett, men det går ju att boka jorden runt om man vill så varför inte kunna boka connection? Det prissätts ju dock för varje segment.

Ny på Avios och bara bokat enkel-biljetter innan, så kanske blandat ihop detta med att segmenten är separata prissatta och att de blir separata biljetter.
Är det till BA jag ringer för att lägga på den anslutningen?

Ny på Avios och bara bokat enkel-biljetter innan, så kanske blandat ihop detta med att segmenten är separata prissatta och att de blir separata biljetter.
Är det till BA jag ringer för att lägga på den anslutningen?
Du får ringa Finnair där du gjort bokningen då det är dom som äger biljetten, BA kan med all säkerhet inte göra ändringar i den bokningen

Ja har du gjort bokningen med BA är det dom du skall ringa, var lite oklart med vem du bokat
Tack! Antar detta är basic och förmodligen samma som för Skyteam men söker jag hos BA hittar jag inte den flighten med Finnair jag vill boka. Den awardflighten finns dock om jag söker själv hos Finnair.

Då kan jag antagligen inte lägga in den här anslutningen? Måste hitta den hos BA?

Tack! Antar detta är basic och förmodligen samma som för Skyteam men söker jag hos BA hittar jag inte den flighten med Finnair jag vill boka. Den awardflighten finns dock om jag söker själv hos Finnair.

Då kan jag antagligen inte lägga in den här anslutningen? Måste hitta den hos BA?
Jag vet inte om jag missförstår dig, men om ja: du bokar via BA måste biljetterna finnas tillgängliga hos BA.

Utmaningen med Avios bonusresor är att prissättningen för resan varierar kraftigt beroende på vilken kombination av flygbolag och klasser du har. I de flesta fall är det mer lönsamt att bara boka som separata biljetter för att inte trigga en högre prissättning för hela resan. Likaså ganska meckigt och tidsödande när bokningar ska skickas iväg för omräkning av skatter hos BA. Om man tycker att det är jobbigt hos SAS så är det 10ggr värre hos BA.

Toppen