Senaste nytt

Lägg till extra sittplats - kan man ta med en extra handbagage?

Jeslia

Ny medlem
Hej BusinessClass forum!

Försökte ringa SAS kundtjänst men fick inget svar, så tänkte kolla hur era erfarenheter är.

Jag har med mig det tillåtna handbagaget (cabinbag plus handväska). Jag överväger att köpa till ett extra säte då jag är småförkyld, så gärna vill ha extra plats för att inte smitta folk (har inte så mycket val än att flyga, måste hem, det är iaf inte covid). Men om jag har ett extra säte, kan jag ta med en extra grej? Jag har en jättestor nalle (han får lätt plats i ett flygsäte) som jag skulle packa i en incheckad väska, men som jag funderar på om jag kan ta med som extra handbagage för att få med ytterligare grejer i incheckade väskan. Är det nån som har erfarenhet av om man kan ta med en extra grej när man bokat extra säte?

Ringde SAS kundtjänst men de svarade att så länge det går

Bokat extra säte är just bokat säte och inget annat mig veterligen, för jag antar att du syftar på att boka sätet bredvid dig som tomt. Det ger inte mer bagageförmåner som jag förstått det.

Sen kan man ju resa med tex instrument som åker i en extra köpt stol ombord, så finns säkert något utrymme för detta.

Däremot tycker jag nog du ska överväga om du verkligen måste flyga sjuk. Du utsätter dig själv för en stor risk med att flyga förkyld. Och sen riskerar du dessutom att smitta alla i din närhet samt besättningen när du medvetet flyger när du är sjuk.

Hej BusinessClass forum!

Försökte ringa SAS kundtjänst men fick inget svar, så tänkte kolla hur era erfarenheter är.

Jag har med mig det tillåtna handbagaget (cabinbag plus handväska). Jag överväger att köpa till ett extra säte då jag är småförkyld, så gärna vill ha extra plats för att inte smitta folk (har inte så mycket val än att flyga, måste hem, det är iaf inte covid). Men om jag har ett extra säte, kan jag ta med en extra grej? Jag har en jättestor nalle (han får lätt plats i ett flygsäte) som jag skulle packa i en incheckad väska, men som jag funderar på om jag kan ta med som extra handbagage för att få med ytterligare grejer i incheckade väskan. Är det nån som har erfarenhet av om man kan ta med en extra grej när man bokat extra säte?

Är du sjuk så smittar du dina medresenärer oavsett om du köpet ett extra säte eller ej. Avstå från resan tills dess att du är frisk!

Hej BusinessClass forum!

Måste du flyga så köp till incheckat bagage och packa ner nallen där. I dessa tider är var och varannan lite småförkyld, kör med munskydd så skyddar du iaf dina medresenärer lite grann.

Då kan man ju tycka att den jättestora nallen borde få använda det säte man bokat. :p:D:)
Man bokar ju ett ledigt säte, inte ett upptaget säte. :rolleyes:

Utan att veta, men jag tror att vill man nyttja sätet så får man betala en extra biljett. Någon som rest med stora saker i kabinen kan kanske bringa lite klarhet i detta.

Man bokar ju ett ledigt säte, inte ett upptaget säte. :rolleyes: Utan att veta, men jag tror att vill man nyttja sätet så får man betala en extra biljett.
Strikt formellt har du garanterat rätt. Samtidigt måste det vara en ovanligt hårdhudad CC om han/hon skulle neka att man spänner fast sin söta jättenalle på ett säte man faktiskt betalt för, men såna finns det ju tyvärr...

Hej letar efter denna funktion att boka xtra säte till min kommande resa ARN-NCE med Sas, men jag hittar inget menyval här ? någon som vet var man bokar detta online ?

Toppen