Senaste nytt

Kreditkortshjälp för nybörjare

Hallå,
Har via jobbet fått ett Eurocard Gold och läste lite snabbt att detta ger access till en del lounger runt om i Europa. Kan någon vänlig själ bekräfta detta och hur funkar det? Gissar att det bara gäller mig personligen och att jag inte kan släpa med familjen in i loungerna.

Är nybörjare som ni märker...

//Otto
 

Thornado

Medlem
Hallå,
Har via jobbet fått ett Eurocard Gold och läste lite snabbt att detta ger access till en del lounger runt om i Europa. Kan någon vänlig själ bekräfta detta och hur funkar det? Gissar att det bara gäller mig personligen och att jag inte kan släpa med familjen in i loungerna.

Är nybörjare som ni märker...

//Otto

Eurocard Gold ger tillgång till en del lounger, men det är dock inte gratis, utan kostar. Verkar kosta 130 kr per besök på de flesta ställen och även 130 kr för en gäst. Om du tror att du kommer att besöka en lounge minst en gång i månaden så är det bättre att skaffa ett Eurocard Platinum (även om du då måste betala för det själv efter 6 månader) då månadskostnaden är ungefär lika stor som kostnaden för ett loungebesök och Platinum-kortet ger ett Priority Pass som ger tillträde (gratis) till fler lounger än vad guldkortet gör. Dessutom så kan du få ett extrakort till Platinum så att även din partner kan få ett PP. Resten av familjen kan ni dock inte ta med in utan kostnad.
 

mha321

Medlem
Hallå,
Har via jobbet fått ett Eurocard Gold och läste lite snabbt att detta ger access till en del lounger runt om i Europa. Kan någon vänlig själ bekräfta detta och hur funkar det? Gissar att det bara gäller mig personligen och att jag inte kan släpa med familjen in i loungerna.

Är nybörjare som ni märker...

//Otto
Eurocard Gold ger vad jag vet bara tillgång till Eurocards direkta partnerlounger, som du hittar på https://eurocard.se/korttjanster/lounger/. Observera också att du inte faktiskt får gratis inträde där, utan du får tillgång mot (rabatterad) betalning. Jag vet inte hur det är med gäst där, men eftersom du betalar för ditt eget inträde så misstänker jag att du gör det även för gäst.

Du behöver Eurocard Platinum för att få PriorityPass som ger den stora mängden lounger (och på ett privat Platinum är inträde gratis -- på Corporate Platinum kostar fortfarande loungebesöken). Gäst kostar alltid.
 
Tack för svaren! Jag är lite klokare nu. Jag får prova och se om det är värt entréavgiften snarast möjligt.

//Otto
 
Toppen