Ping
Medlem
Finns det något kreditkort med bra reseförsäkring som inte går via ERV, med låg årsavgift under 500kr?
Börjar bli ganska trött på mitt Coop kreditkort. Låg bonus och även om villkoren för försäkringen är rätt ok, så blir jag ganska trött på ERVs hantering av ärenden.
Är inne på mitt 3e ärendet under senaste 2 åren och ERV frågar alltid efter EXAKT samma dokument som man redan laddat upp och krånglar efter extra dokument från flygbolagen trots att man laddat upp bekräftelse från flygbolaget. Samt att det tar drygt 2veckor innan man får svar + 1vecka efter varje svar. ERV vill alltså krångla till det så extremt så kunder inte ska orka använda försäkringen
.
Börjar bli ganska trött på mitt Coop kreditkort. Låg bonus och även om villkoren för försäkringen är rätt ok, så blir jag ganska trött på ERVs hantering av ärenden.
Är inne på mitt 3e ärendet under senaste 2 åren och ERV frågar alltid efter EXAKT samma dokument som man redan laddat upp och krånglar efter extra dokument från flygbolagen trots att man laddat upp bekräftelse från flygbolaget. Samt att det tar drygt 2veckor innan man får svar + 1vecka efter varje svar. ERV vill alltså krångla till det så extremt så kunder inte ska orka använda försäkringen
- Söker efter kreditkort som INTE använder ERV som försäkringsbolag. Kan ev tänka mig bankkort också.
- Årsavgift under 500kr
- Kan ev tänka mig en separat reseförsäkring årlig (priset kan vara högre isf)
- Helst mastercard eller visa
- Vid personförsening över 4h ska det betalas ut ersättning (tycker det är oerhört tråkigt att bli försenad)
- Inget krav om minst 2h transfertid, ska räcka med att flygbolaget sålt biljetten
- Gärna bagageförsening
- Bonus är inte så viktig, hellre en bättre försäkring.
- Transaktioner ska synas ganska omedelbart, inga 3 dagars eftersläppning innan det syns.
- Bra om det finns en App, men inget krav.
Last edited: