Senaste nytt

Kreditkort i Storbritanien

tomten

Medlem
Hej!

Jag kommer efter års-skiftet bosätta mig i storbritanien och resa en del. Håller på att undersöka olika kreditkortslösningan, det jag letar efter är:

* låga eller inga avgifter på köp utomlands
* 0% ränta på kontanturtag (låg/ingen avgift är att föredra, men jag tar heldre en avgift än att betala 20% ränta på beloppet man tog ut)

Någon som har några erfarenheter av kreditkort i storbritanien?

Hej!

Jag kommer efter års-skiftet bosätta mig i storbritanien och resa en del. Håller på att undersöka olika kreditkortslösningan, det jag letar efter är:

* 0% ränta på kontanturtag (låg/ingen avgift är att föredra, men jag tar heldre en avgift än att betala 20% ränta på beloppet man tog ut)

Enligt den här sidan, ( Top 10 Credit Cards For Abroad - Best Foreign Use Cards ), Everyday Credit Card inte har varken valutapåslag eller uttagsavgift oavsett i Storbritannien eller i andra länder.
Däremot tror jag att man får betala räntan vid kontantuttag.

Creation Everyday Card | Explore our best credit cards

Hej!

Har inte så bra koll på vilka kort som är billigast, dock skulle jag säga att amex reward gold eller platinum card är det bästa, tätt följt av amex ba premium. Dessa har bäst förmåmer och poängintjäning, dock har dom årsavgifter så har du inte behov av poäng och förmåner är dom inte mycket att ha.

Hilton:s VISA ska man uppenbarligen skaffa
Spend just £750 and you receive a free night in any Hilton, Conrad, Waldorf-Astoria etc hotel.

Finns en massa tips här
The UK Airline and Hotel Credit Cards Directory

Earning Avios points with your credit card abroad

There are also a number of FREE credit cards in the UK which do not charge any fees on overseas purchases.
These include The Post Office Money Platinum Credit and Halifax Clarity.
Clarity also offers totally free overseas ATM transactions.

Tack för bra tips, ska kolla på dem.

Har ni några erfarenheter kring hur bra Amex fungerar i värden (min erfarenhet från 2010 är att det typ inte fungerade någonstans utanför USA, inte i svergie och knappt i kina). Hur ofta hittar man ställen som inte tar Amex?

Hilton:s VISA ska man uppenbarligen skaffa
Spend just £750 and you receive a free night in any Hilton, Conrad, Waldorf-Astoria etc hotel.

Finns en massa tips här
The UK Airline and Hotel Credit Cards Directory

Earning Avios points with your credit card abroad

There are also a number of FREE credit cards in the UK which do not charge any fees on overseas purchases.
These include The Post Office Money Platinum Credit and Halifax Clarity.
Clarity also offers totally free overseas ATM transactions.

Tack för tipsen Homer! lutar just nu åt att halifax är ett bra val, alternativt Hilton:s VISA i kombination med travelEx supercard.

Toppen