Senaste nytt

Kort rapport från EVA Air business

LSH

Medlem
Det har skrivits mycket bra om EVA business så jag hade ganska höga förväntningar på dessa flygningar.

Lounge CEB: Tredjepartslounge med hyfsat utbud av mat och dryck. Fatölet från något lokalt mikrobryggeri var tyvärr inget vidare.

CEB-TPE A333: Fully flat är inte direkt vanligt på en tretimmarsflygning men var riktigt trevligt. Förvisso 2x2x2 men det är inte något stort problem på en dagflygning. Jag fick fönsterplats och ledigt säte bredvid. Service och dryckesutbud var riktigt bra. Maten var OK.

EVA Businesslounge TPE: Bra utbud, men jag han bara med en snabb espresso och glass gjort på grönt te (kan låta skumt men är riktigt gott).

TPE-NRT A332: Äldre maskin med angle-flat stolar i 2x2x2-konfiguration. Kabinen hade "fulsnygg" inredning som påminde om DDR-design från 60-talet... Återigen bekvämt nog för en dagflygning

IMG_20200108_154140[1].jpg

Efter två veckor i Filippinerna var det trevligt med lite vettig dryck. Två veckor på San Miguel är inte så kul.

Tog västerländsk meny denna gång. Förrätten var gåslever men en trevlig champagne från 06 med bra längd men ganska blygsam mognad med tanke på åldern. En riktigt bra BDX till huvudrätten.

IMG_20200108_154756[1].jpg

Edit (tillägg):
Det var mycket dimma och moln över Tokyo. Man vet att man ska landa i en storstad när det är hål i molntäcket och det läcker massor av ljus underifrån. Vi fick göra en go around och cirklade lång tid NRT. Jag hade dock ingen brådska och som riktig flygnörd är ju två landningar bättre än en. Är dock inte säker på att jag fick medhåll från övriga passagerare.

Last edited:
Toppen