Senaste nytt

Kort connection på VIE (wien)

Juancarlos

Medlem
Har en genomgående biljett från Düsseldorf till Stockholm via Wien med Austrian (bokad på Austrian hemsida). Sitter i detta nu i Senator Loungen och ser att praktiskt taget alla avgångar från Düsseldorf är försenade. Hade från början bara 20 min på att byta plan i Wien. Hur går jag tillväga om jag missar min connection? Är det Austrian som ordnar med Ombokning och potentiellt boende? Tack på förhand för all hjälp

Har en genomgående biljett från Düsseldorf till Stockholm via Wien med Austrian (bokad på Austrian hemsida). Sitter i detta nu i Senator Loungen och ser att praktiskt taget alla avgångar från Düsseldorf är försenade. Hade från början bara 20 min på att byta plan i Wien. Hur går jag tillväga om jag missar min connection? Är det Austrian som ordnar med Ombokning och potentiellt boende? Tack på förhand för all hjälp
Det bolag som orsakat din försening ska hjälpa dig. Det framgår inte av ditt inlägg, men prata med Austrians servicedisk i Wien om det är Austrian på första sträckan.

@ekf Tack för snabbt svar. Det är Austrian (os) på alla sträckor Dus-Vie-Arn. Då snackar jag med Austrians sevicedesk om jag blir försenad. Är det nån som vet vart austrians servicedesk ligger på VIE och hur länge de brukar ha öppet? Tack igen

@ekf Tack för snabbt svar. Det är Austrian (os) på alla sträckor Dus-Vie-Arn. Då snackar jag med Austrians sevicedesk om jag blir försenad. Är det nån som vet vart austrians servicedesk ligger på VIE och hur länge de brukar ha öppet? Tack igen
Jag har blivit hjälp i loungen och vid gate.

Så testa något av alternativen om du inte hittar servicedesken. Som jag inte vet var den är.

Jag tolkar som att du sitter på DUS och väntar avgång? Jag skulle vara proaktiv och redan där gå fråga om de tror ditt plan kommer hinna iväg i tid, och du med nästa leg. Ifall du kommer fram till VIE och inte hinner, så kontaktar du OS.

Jag har blivit hjälp i loungen och vid gate.

Så testa något av alternativen om du inte hittar servicedesken. Som jag inte vet var den är.
Räkna inte med loungen. Jag försökte där i vintras och fick då beskedet att de "inte längre kan göra det". Kunde förut men inte längre.

Service centret låg ute i piren jag landade på, på vägen in mot lounger och liknande. Kommer inte ihåg vilken gate det var.

Uppdatering: när jag landade 5min efter utsatt tid, bussgate på plattan så stod en vänlig tjej och väntade på mig med bil och körde mig till nästa plan. Snyggt jobbat Austrian. Skojade och sa till henne att jag faktiskt inte flyger första klass eller är HON än även om jag samlar Miles & More. Nu sitter jag på nästa flyg.
IMG_2253.jpeg
IMG_2251.jpeg
IMG_2252.jpeg

Toppen