Senaste nytt

Kontinuerlig efterregistrering till Eurobonus

ante_77

Medlem
Nu är jag inne på min 10:e resa sedan slutet av april.
6 legs på varenda resa och det slår aldrig fel att leg 5 & 6 måste retroregistreras.
Det verkar som att systemet bara kan räkna till 4.
Nu är det ju så pass lyckligt att man bara behöver vänta 8 dagar innan retroregistrering kan ske. Annars hade jag fort tappat kontrollen.
Tidigare var det dessutom lite ”tricky” att få med UME i deras fina IT-system, men det verkar åtminstone vara fixat.

Någon annan som sliter med detta?

Ja, Umeå var ett h-e att få med.
Jag tänkte att det ofta missas kanske har något med efternamnet att göra. Heter ju med Å, vilket ibland via resebyråer blir inmatat med bara ett "A" istället för "AA".

Ja, Umeå var ett h-e att få med.
Jag tänkte att det ofta missas kanske har något med efternamnet att göra. Heter ju med Å, vilket ibland via resebyråer blir inmatat med bara ett "A" istället för "AA".

Nåja, på de 61 legs jag har hunnit med under senare tid så slapp jag efterregistrera poängen denna gång.
Jag tror det är första gången jag slapp efterregistreringen.
Det firar jag med hemmakontor nästa vecka

en trevlig överraskning från 1/9 var att poängen kom in ungefär samtidigt som touch down.
Däremot så verkar det knepigt när man utnyttjat diamondförmånen med flygburen samma dag.
Mitt första byte av avgång resulterade i efterregistrering. Legs kom in men inga poäng.
Idag blev det inget vid landning så jag räknar med att det blir att efterregistrera även denna gång.

Knepigheter således på alla mina avgångsändringar så långt. Har en till flygning idag och ser om jag prickar in 3 av 3 på den punkten.

Toppen