Senaste nytt

Konstig fast track på Landvetter

Hej, jag förstår synpunkterna som kommer fram. Tanken med Fasttrack är ju att det är en prioriterad kö, dvs gå före. Vi har tittat på lite olika lösningar för att skylta upp och göra det mer tydligt. Idag är det bara SAS som använder FT, men vi vill gärna ha med Skyteam och Oneworld också och förbättras ju underlaget att ha en mer separat köstruktur. Hoppas att ni som har tillgång och använder ändå tycker att det är en bra idé med FT. Vår ambition är ju att korta alla köer och skapa snabba effektiva flöden.

- Fredrik
 

MarcusC

Medlem
Jag tycker det är och funkat bra de gånger jag använt FT. Helt klart uppskattat (även om det oftast inte är så långa köer)
 

EBGGOT

Medlem
Hej, jag förstår synpunkterna som kommer fram. Tanken med Fasttrack är ju att det är en prioriterad kö, dvs gå före. Vi har tittat på lite olika lösningar för att skylta upp och göra det mer tydligt. Idag är det bara SAS som använder FT, men vi vill gärna ha med Skyteam och Oneworld också och förbättras ju underlaget att ha en mer separat köstruktur. Hoppas att ni som har tillgång och använder ändå tycker att det är en bra idé med FT. Vår ambition är ju att korta alla köer och skapa snabba effektiva flöden.

- Fredrik

Det är ju tyvärr så att man inte blir insläppt i vanliga kön efter FT, när jag stod där senast så gjorde verkligen folk sitt ytterst att inte släppa in oss i kön. Kanske en enkelt skylt som förklarar läget som vi kan hänvisa till istället för att behöva argumentera med folk att man har status eller premium biljett. Blev mycket irritation i båda lägren där senast vilket inte är bra för någon ....
 

Pho

Medlem
Beror också lite på uppträdandet från de som kommer via fasttracken... Har inget problem om en slags vävprincip med varann från varje kö används... Men det är surt att stå där när ett gäng stormar fram i fasttracken och trycker sig in utan att ens visa på någon vänlighet mot oss andra...
 
Det är ju tyvärr så att man inte blir insläppt i vanliga kön efter FT, när jag stod där senast så gjorde verkligen folk sitt ytterst att inte släppa in oss i kön. Kanske en enkelt skylt som förklarar läget som vi kan hänvisa till istället för att behöva argumentera med folk att man har status eller premium biljett. Blev mycket irritation i båda lägren där senast vilket inte är bra för någon ....

Nästa gång får du ta på dig en mörkblå blazer med revär. Det brukar ju ändå accepteras att cabin crew får "gå före" i kön...
 

twiggs

Medlem
Äsch, gormar man tillräckligt om att man har en C-klassbiljett och viftar med sitt glansiga kort mot charterhorderna så ger sig dessa oftast, då dessa sällan har någon aning om vad detta innebär när de står där i sina sandalar och ryggsäck halvt berusade halv sex på morgonen... Funkar i 99 fall av 100!
 
Toppen