Jag bokade i april min 2-4-1 ner till Indien. Blev då reggad på en Air India flight ToR. Bokningen gjordes via Tallinn-tjänsten.
När vi skulle flyga hem hittade inte Air India vår bokning och påstod att vi saknade biljett. Vi ringde SAS som väl hittade biljetten och sa att den var confirmed och seating ok. Trots detta hittade inte AI biljetten i sina system vilket ledde till att vi inte fick boarda. Ground staffen bokade istället om oss till slut på samma flight men två dygn senare. Därför fick vi då göra en del extra utlägg för hotell osv. I slutändan var vi alltså 48 timmar försenade hem.
SAS och Air India påstår nu att de inte är ansvariga för någon form av kompensation, vare sig för förseningen eller våra extra utlägg. Stämmer detta?
När vi skulle flyga hem hittade inte Air India vår bokning och påstod att vi saknade biljett. Vi ringde SAS som väl hittade biljetten och sa att den var confirmed och seating ok. Trots detta hittade inte AI biljetten i sina system vilket ledde till att vi inte fick boarda. Ground staffen bokade istället om oss till slut på samma flight men två dygn senare. Därför fick vi då göra en del extra utlägg för hotell osv. I slutändan var vi alltså 48 timmar försenade hem.
SAS och Air India påstår nu att de inte är ansvariga för någon form av kompensation, vare sig för förseningen eller våra extra utlägg. Stämmer detta?