Senaste nytt

Klocka med gps/telefon, barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

FF#1

Medlem
Någon som har erfarenhet av klocka för barn med GPS/telefon.
Funderar på en sån till den yngsta familjemedlemmen, 5år och mer vild än tam.

Tänkte använda den vid vissa resor, när hon går själv till kompisar en längre bit bort och så.

Verkar vara en djungel, är ute efter nått som fungerar, inte blir hackad dag 1.
Det ska gå att ringa till och från klockan, och det ska gå att se var ungen är om hon springer iväg och gömmer sig.
Ska använda vanligt simkort

när jag skriver detta, så fnissar jag till och tänker på hur omöjlg jag själv var som liten, så nu får jag mitt straff... :)

Tänkte använda den vid vissa resor, när hon går själv till kompisar en längre bit bort och så.

Det ska gå att ringa till och från klockan, och det ska gå att se var ungen är om hon springer iväg och gömmer sig.

när jag skriver detta, så fnissar jag till och tänker på hur omöjlg jag själv var som liten, så nu får jag mitt straff... :)

Det finns en uppsjö, speciellt i USA. På den svenska marknaden finns också en hel del att välja på. Kanske denna skulle passa med tanke på att den är vattentålig.

Köp North 13.5 Vattentålig GPS-klocka, Blue | Jollyroom

Har också börjat kolla på en lämplig klocka med GPS till min 6-åring. Kikade lite på Tinitell för ett tag sen men nu verkar de ha gått i KK.

Senaste Apple Watch har GSM-stöd. Tre börjar stödja e-simkort den 11:e maj. Klart dyrare än en vanlig barn-GPS men den är svår att hacka.

Senaste Apple Watch har GSM-stöd. Tre börjar stödja e-simkort den 11:e maj. Klart dyrare än en vanlig barn-GPS men den är svår att hacka.

Du har en poäng där, kan inte fatta att ingen har gett sig in i mediumsegmentet med vettiga produker för sådär 2000kr med acceptabel säkerhet.

Släpp taget istället, blir mycket bättre i längden när man lär sig ta ansvar och uppskatta den personliga friheten. Man bygger inte förtroende på övervakning.
Hade samma inställning till dess att treåringen rymde. Vi bor mitt i stan och han hittades på andra sidan kvarteret efter femton minuter. Hade varit ganska skönt med en gps just då.

Släpp taget istället, blir mycket bättre i längden när man lär sig ta ansvar och uppskatta den personliga friheten. Man bygger inte förtroende på övervakning.

Det handlar inte om övervakning i vardagen som att kolla vareviga minut vars ungen är någonstans, utan att vid behov kunna ringa och om inget svar kolla hos vilken kompis barnet är hos när det är dags för middag. En 6-åring glömmer lätt tiden och instruktioner om vars den får röra sig.

Har barnet dessutom inte cykeln med sig är det snudd på omöjligt att leta reda på då det kan ha gått hem till vem som helst i byn.

Jag tycker en begränsad klocka är ett bra alternativ till en egen mobiltelefon som skulle vara alldeles för tidigt att introducera redan nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen