Senaste nytt

KLM award dates

Gillinger

Ny medlem
Hej

Ni får ursäkta om detta går att utläsa någonstans men jag blir inte riktigt klok på datumen.

Jag tänkte boka ARN-CUR i juni/juli 2026 med EB i kombination med 2for1 och har hittat en okej outbound. Är skyteam Elite. Sen finns det ingenting alls i juli tillbaka. Söker via sas nya sida. Kollar jag KLM finns det fighter att boka med deras poäng men ohemuligt dyrt.

Beror detta på att de flights jag har är "vanliga" biljetter som kan bokas för poäng och inte bonusresor?

När brukar de släppa? Är jag för tidig och skall ha is i magen?

Hej

Ni får ursäkta om detta går att utläsa någonstans men jag blir inte riktigt klok på datumen.

Jag tänkte boka ARN-CUR i juni/juli 2026 med EB i kombination med 2for1 och har hittat en okej outbound. Är skyteam Elite. Sen finns det ingenting alls i juli tillbaka. Söker via sas nya sida. Kollar jag KLM finns det fighter att boka med deras poäng men ohemuligt dyrt.

Beror detta på att de flights jag har är "vanliga" biljetter som kan bokas för poäng och inte bonusresor?

När brukar de släppa? Är jag för tidig och skall ha is i magen?
Tillgången du ser för KLM till deras medlemmar är på sin höjd riktigivande, och bara ifall det finns "Saver Awards" dvs lågt prissatta awards så brukar det vara tillgängligt för SkyTeam partners. Se det lite som SAS "betala med poäng".

Awardfares har en bra sammanställning av awardsläpp: https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/
Ser ut som att KLM släpper 359 dagar, dvs 2026/08/01 är bakre gränsen idag.

Tillgången du ser för KLM till deras medlemmar är på sin höjd riktigivande, och bara ifall det finns "Saver Awards" dvs lågt prissatta awards så brukar det vara tillgängligt för SkyTeam partners. Se det lite som SAS "betala med poäng".

Awardfares har en bra sammanställning av awardsläpp: https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/
Ser ut som att KLM släpper 359 dagar, dvs 2026/08/01 är bakre gränsen idag.

Min erfarenhet från att ha legat och bevaka ett år framåt för denna resa visar att 359 dagar framåt är när awardsäten släpps till FB. Sedan verkar det ta ett par dagar för "skrapet" att bli tillgängligt till EB.

Detta är en HELT anekdotal observation jag gjort, skulle datagurus som @Mattias Holmén visa på annat så viker jag mig helt för det.

Datumen jag letar är ut arn när som helst från och med 26/6 och tillbaka när som mellan 11/7 och 18/7 men hittar 0 även om jag är i datum perioden

Toppen