Tycker att USA:s hantering är så otroligt inkonsekvent. Det är stängt för Schengen, men Indonesien har man ingen stängt gräns mot?
Ja det är barockt, Sverige har i skrivande stund ca 47% färdigvaccinerade (75%+ med en dos) medans Indonesien har lite annan vaccinationstakt:
Visa bifogad bild 119875
These tests are considered acceptable molecular tests:
These tests use methods such as a nasopharyngeal (NP) swab, nose swab, or saliva sample. At this time, proof of having a vaccine will not replace a negative test result.
- PCR - Polymerase chain reaction
- RT-PCR – reverse transcription real time PCR
- Quantitative PCR (qPCR)
- Nucleic acid test (NAT) or Nucleic acid amplification test (NAATs)
- Reverse transcription loop-mediated isothermal amplification (RT-LAMP)
- Isothermal amplification
- Droplet digital PCR or digital droplet PCR (ddPCR)
- Transcription-mediated amplification (TMA)
- RNA (Ribonucleic acid)
- Ct (cycle threshold)
- CRISPR
- Sequencing
- Next generational sequencing (NGS) or whole genome sequencing (WGS)
- Oxford Nanopore sequencing (LamPORE)
- Detection of the N gene
- Detection of Orf1a/b
- Detection of the S gene
- Detection of the E gene
- Detection of the RdRp gene
Blir lite sugen på att boka en resa till jullovet
Accepterade tester som inte får vara äldre än 72h vid ankomsten - COVID-19 testing for travellers - Travel restrictions in Canada – Travel.gc.ca
Jag gissar att sidan svarar utifrån vad som gäller nu , man får ju inte fylla i datum för ankomst, så först i september när det är tänkt att nya reglerna ska gälla så kommer den (förhoppningsvis) svara att det är OkNär jag väljer leisure som orsak till resa får jag ändå inte åka in som vaccinerad även om jag har negativt test.
Lite oklart om man får åka som ren och kär turist till Kanada.
Jag gissar att sidan svarar utifrån vad som gäller nu , man får ju inte fylla i datum för ankomst, så först i september när det är tänkt att nya reglerna ska gälla så kommer den (förhoppningsvis) svara att det är Ok
När jag väljer leisure som orsak till resa får jag ändå inte åka in som vaccinerad även om jag har negativt test.
Lite oklart om man får åka som ren och kär turist till Kanada.