Dr. Miles
Expert
En dag ringde British Airways VISA (EnterCard?) kundtjänst till min mobil och frågade om jag är medlem av British Airwats Executive Club (BAEC) för de inte kunde föra över aviosen som jag tjänade genom mina köp med British Airways VISA kort till mitt BAEC konto.
Jag förklarade för henne att jag bytte adress till Tyskland i förra september
Hon sa att British Airways VISA inte kan skicka avios till BAEC konto som inte är registrerad i Sverige.
Jag tackade för upplysningen och gick in på BA.com och försökte att ändra min adress till Sverige. Men det gick inte.
Jag ringde till BAEC kundtjänst i Sverige och förklarade situation för henne.
Då sa hon att man inte kan ändra sin registrerad adress under 6 månaders tid från senaste ändringen därför får jag vänta tills i mars (6 månader från september).
Det kanske inte är så många som ändrar sin registrerad adress men jag vill uppmärksamma om eventuellt problem som kan uppstå.
Jag förklarade för henne att jag bytte adress till Tyskland i förra september
Hon sa att British Airways VISA inte kan skicka avios till BAEC konto som inte är registrerad i Sverige.
Jag tackade för upplysningen och gick in på BA.com och försökte att ändra min adress till Sverige. Men det gick inte.
Jag ringde till BAEC kundtjänst i Sverige och förklarade situation för henne.
Då sa hon att man inte kan ändra sin registrerad adress under 6 månaders tid från senaste ändringen därför får jag vänta tills i mars (6 månader från september).
Det kanske inte är så många som ändrar sin registrerad adress men jag vill uppmärksamma om eventuellt problem som kan uppstå.