Senaste nytt

Köpenhamn Kastrups bonusprogram CPH Advantage

Gnopps

Medlem
För att få surfa gratis på Kastrup måste man registrera sig i deras program CPH Advantage. Efter att jag gjort detta fick jag ett kort hemskickat och diverse epost har även börjat dyka upp.

Programmet ger poäng beroende på hur många DKK du spenderar i flygplatsen. Det finns tre olika medlemsnivåer beroende på hur mycket pengar du spenderar i flygpatsen (på tax-fee, parkering och loungebesök). Förutom att du får mer poäng per krona har jag inte hittat någon fördel med att stiga i nivå, var är fast track och loungebesök?

Någon som är lite mer aktiv i det här programmet och kan berätta mer? Hemsidan är inte särskilt informativ.

https://advantage.cph.dk/en/about/Pages/membership_levels.aspx
 

Dr. Miles

Expert
Japans Nagoya Chubu flygplats(NGO) och Osaka Kansai flygplats(KIX) har liknande bonusprogram.
Man tjänar poäng när man handlar på olika affärer på flygplatsen och sedan kan man använda poäng till t ex parkering, loungebesök, massage, badhuset* osv.


*På Nagoya Chubu flygplats finns det ett allmänt badhus i japansk still där man kan bada i varmt bad och titta på plattan/landningsbanan samtidgt. Rekommenderas!

1_fu_no_yu.jpg

(Källa: Centrair)
 
Använder CPH Advantage varje gång passerar CPH. Bra initiativ tycker jag, bättre än 15 minuters WiFi på CDG eller zilch på LHR(om inte nu läget förändrades), FRA.
 

jumbooze

Medlem
Free Wifi

Har någon testat wifi på CPH och kan beskriva inloggningsprocessen för att logga på?

(Ska skicka mor innan jag själv hinner dit för att testa hur den funkar och morsan är inte überteknisk)
 

jumbooze

Medlem
Just nu har man kampanj där man får ett år gratis BroPass om man parkerar en weekend.

Just nu kan du boka weekendparkering endast för DKK 99 per dygn. Parker minst 2 dygn och kör in tidigast torsdag och kör ut senast måndag. Kom ihåg att du kommer att få ett års gratis BroPass om du bokar din parkering innan 30 april 2014.*
* Under Oresundsbron nuvarande förhållanden
 

xmit

Medlem
Free Wifi

Har någon testat wifi på CPH och kan beskriva inloggningsprocessen för att logga på?

(Ska skicka mor innan jag själv hinner dit för att testa hur den funkar och morsan är inte überteknisk)

Om man vill köra Free WiFi via CPH Advantage så är det lätt.
När man ansluter till nätverket så är det bara att klicka på "Free Wifi via CPH Advantage / Logga in med CPH Advantage (eller något liknande )" på startsidan som man får upp och sedan logga in med användarnamn och lösenord och klicka i att man godkänner vilkoren.
Sedan är det bara att surfa på.

EDIT: Du får inte lura mig så jumbooze och lyfta en tråd sådär :) Nu svarade jag ju på en två år gammal fråga...
 
Last edited:
Toppen